۲۴ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4945773
T T
۰ نفر
.....................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/12/86 داخلی.سیاسی.انتخابات.هشتم.مازندران.
جمعی از مسوولان ، فرمانداران ومردم شهرهای مختلف مازندران حضور مردم در پای صندوق های رای را مطلوب و امیدوارکننده عنوان کردند.
به گزارش ایرنا، فرماندارآمل حضور پرشور مردم این شهرستان را در ساعات اولیه جمع آوری آرای مردم جالب توجه و امیدوارکننده خواند.
"علی اکبریان" پس از بازدیداز چند شعبه اخذ رای در شهر آمل و پس از انداختن رای خود در صندوق شماره 86 مسجد امام رضا (ع) آمل به خبرنگار ایرنا افزود: چنین حضور پرشوری از مردم قابل پیش بینی بود.
وی با بیان اینکه مردم ما حامی نظام هستند ومی دانند که سرنوشتشان توسط خودشان رقم می خورد تصریح کرد : در هر صورت مردم ما در سرنوشت آینده خود و در حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب بی تفاوت نخواهند بود.
فرماندار آمل ، انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را برگ تایید دیگری در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: حضور پرشور و حداکثری مردم در این انتخابات پایه های نظام را مستحکم تر و دشمنان را خوار و ذلیل تر از همیشه خواهد کرد.
"اکبریان" با بیان اینکه مردم ما همیشه در مشارکتهای سیاسی حضور حداکثری خود را به نمایش گذاشتند اظهارداشت: مشارکت و حضور حداکثری مردم در واقع دفاع از ارزشهای نظام و این مرز و بوم است.
فرماندار شهرستان بابل نیز حضور مردم در پای صندوق رای رامطلوب خواند و گفت: نتیجه انتخابات بازتاب بی کم و کاست آرای مردم خواهد بود.
"مهدی نوری " خطاب به رای دهنگان گفت: هر گونه نغییر و شایعه را توجه نکنید و با رغبت و آگاهی در پای صندوق رای حاضر شوید.
"نوری" همچنین گفت: کسانی که توان نوشتن نام داوطلب مورد نظر را ندارند حتما یکی از نزدیکان خود را به همراه خود داشته باشند.
فرماندار بابل تعداد شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه بابل را 416 شعبه اعلام کرد و گفت: دو گروه حفاظت از صندوق های اخذ رای را برعهده دارند.
وی تصریح کرد: 268 شعبه اخذ رای توسط بسیج و 148 صندوق رانیروی انتظامی حفاظت خواهند کرد .
فرماندار ساری نیز در این مورد گفت: هوای مناسب و حضورپرشور مردم ساری در پای صندوق های رای بسیار امید وارکننده وحماسی است.
"محسن زارعی" افزود:مردم همچون دیگر انتخابهای گذشته با آگاهی و درایت پای صندوق های رای حاضر شده اند.
وی با بیان اینکه بعدازظهر امروز شاهد حضور پر رنگ تر مردم در پای صندوق رای خواهیم بود گفت: باشعور سیاسی بالایی که مردم از آن برخوردارند ، علاوه بر اینکه حضور را یک وظیفه می دانند برای انتخاب نماینده اصلح نیز تلاش می کنند.
دراین حال رییس دادگستری آمل نیز در گفت وگویی با ایرنا گفت: امروز حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات هشتم مجلس دوستداران نظام را خوشحال و دشمنان نظام را مایوس خواهد کرد.
حجت الاسلام "قربانعلی احمدی" با بیان اینکه حضور حداکثری مردم دشمنان و بدخواهان نظام را باردیگر سرجایشان خواهد نشاند افزود: جهان امروز در 24 اسفند 1386 شاهد حماسه دیگراز ملت ایران خواهد بود.
شماری از بانوان شهر ساری به هنگام حضور در پای صندوقهای رای اعلام کردند : حضور گسترده زنان در پای صندوق ها مشت محکمی به دهان یاوه گویانی است که مدعی هستند زنان در نظام اسلامی از فعالیت اجتماعی محدودی برخوردار هستند، است.
این عده ضمن دعوت همه قشرهای مختلف استان در این انتخابات سرنوشت ساز ، نظر خود را اینگونه ابراز داشتند : در نظام اسلامی زنان همانند مردان درتمامی عرصه ها حضوری فعال دارند و هر زمان که نظام به آنها احتیاج داشته باشد، حضوری فعال دارند.
یک بانوی خانه دار ساروی که برای رای دادن به یکی از شعبه های اخذ رای مراجعه کرده بود بر حضور زنان در انتخابات مجلس تاکید کرد.
"شهین ساداتی" افزود: شرکت در انتخابات وظیفه وتکلیف همگانی است و زنان نیز باید برای اثبات حقوق اجتماعی خود در این حرکت اجتماعی و سیاسی شرکت کنند.
وی تصریح کرد: برخلاف برخی تبلیغات سوء که افراد خود فروخته برای سست کردن اراده ها و شرکت نکردن در این انتخابات انجام داده اند، باید امروز در پای صندوق های رای فعالانه حضور بیابیم .
"نفیسه دهقانی" دیگر بانوی ساروی به ایرنا گفت: زنان همانگونه که در انتخابات شوارهای شهر و روستا و دیگر عرصه ها حضور قاطع و جدی داشتند ، امروز نیز باید به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کنند.
وی بر انتخاب آگاهانه افراد اصلح و شایسته از بین نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد.
یک بانوی فرهنگی بازنشسته شهر ساری نیز تصریح کرد: انتخاب نمایندگان تنها یک حقوق قانونی نیست، بلکه وظیفه ملی و مذهبی است.
"سکینه فتاحی" از تمامی زنان و دختران جوان خواست تا بــا شرکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزدهای شایسته و کارآمد را برگزینند.
وی گفت: مردم باید امروز به دور از مسایل حاشیه ای پای صندوقهای اخذ رای حاضر شده و رای بدهند.
وی گفت: شـرکت مردم در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان پشتوانه نظام است و مـوجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام خواهد شد.
وی افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی میهنی است و باید برای حفظ نظام و مملکت، این وظیفه را به نحو شایسته ای انجام داد.
یک دانشجو نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شـرایط حساس کنـونی و تهدید دشمنان نظام، شرکت مردم درانتخابات مشت محکمی بردهان یاوه گویان و منافقان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
"میترا عباس پور" اظهارداشت: انتخاب حق همه شهـروندان است و باید باشرکت در انتخابات این حق را ادا کنیم.
وی یادآورشد: درانتخابات است که مسوولیت مردم و حکومت درمقابل یکدیگر تجلی می یابد و طبیعی است که در این باره اختلاف سلیقه هایی وجود دارد که این اختلافات همواره عامل رشد جامعه است.
وی تصـریح کرد: شرکت مردم در انتخابات این دوره مجلس شـورای اسلامی یک بار دیگر غرور ملی ایرانیان را به دشمنان نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد و کسانی را که خیال خام براندازی این نظام مقدس را دارند مایوس می کند.
وی گفت: حضور گسترده و آگاهانه مردم درانتخابات یک بار دیگر نشان خواهد داد که همواره مردم پشتبیان ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و خواهند بود.
همزمان با سراسر کشور انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در 9 حوزه مازندران برای انتخاب 12 نماینده آغاز شده است.
به گزارش در استان مازندران 205 نفر برای نامزدی مجلس هفتم ثبت نام کردند که صلاحیت نهایی 132نفرتایید و 21 نفر انصراف و اکنون 111 نفر حضور دارند که شش نفر از آنان زن و مابقی مرد هستند.
جمعیت استان مازندران حدود سه میلیون نفراست که ازاین تعداد دومیلیون و185 هزار نفر واجد شرایط شرکت درانتخابات مجلس هشتم هستند.
برای این دوره ازانتخابات دو هزار و 603 صندوق اخذ رای درنظرگرفته شده است که 60 درصد صندوق های اخذ رای در روستاها و 40 درصد در شهرها مستقر هستند.ک/4 506/2585/7330/503/ 2501/402 شماره 425 ساعت 12:18 تمام
۰ نفر