۲۵ شهریور ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5844893
T T
۰ نفر
یک مقام امریکائی پلیس فدرال امریکارا به جعل مدارک انفجار مرکز تجاری نیویورک متهم کرد # تهران - ایرنا25/6/74 برابر با16 سپتامبر 1995 یک مقام ارشد و کار شناس مواد منفجره در پلیس فدرال امریکااف بی ای فاش کرد در مدارک و اسناد مربوط به آزمایش های انفجار در مرکز تجاری نیویورک دست برده شده و ازمایشگاه اف بی ای نتایجی راارائه داده که دادستانی برای محکوم ساختن متهمین مسلمان خواستار ان بوده است.
روزنامه امریکایی واشنگتن پست در شماره روزجمعه نوشت فردریک وایت هرست کارشناس ارشد اف بی ای از سال های قبل به مسئولین مافوق خود و مقامات قضایی گزارش کرده بود که درنحوه لابراتوار پلیس فدرال و یافته های ان در مورد پرونده جنایی اشکالات و تناقضاتی وجود دارد.
وی در این زمینه و به ویژه در ارتباط با انفجار مرکز تجاری جهانی در نیویورک که جمعی مسلمان به عنوان متهمین دستگیر و محاکمه شده اند فاش کرد که در رسیدگی به شواهد و آزمایش بر روی شواهد فیزیکی جعل و تقلب صورت گرفته است.
وایت هرست تصریح کرد آزمایشگاه اف بی ای پس از،، تحقیق ،، نتایجی را به دست آورده که ،، دادستانی خواستار ان بوده ،، و برای تایید ادعای دادستان مبنی بر نوع مواد منفجره به کارگرفته شده لازم بوده است.
وی می افزاید اف بی ای ادعا کرده است که مواد منفجره ازنوع تجهیزات اوره بوده است در حالی که اوره به حدی در محیط وجود دارد که نمی توان با قاطعیت اعلام داشت اوره گرد امده از محل انفجار در واقع رسوب و باقی مانده موادمنفجره بوده است.
وایت هرست برای اثبات نظرخود نمونه ادرار را به عنوان ،، مدرک ،، به ازمایشگاه اف بی ای تحویل داد و چندی بعدازمایشگاه نظر داد که این نمونه از مواد منفجره نیترات اوره است درپی اعتراض و انتقاد وایت هرست مسئولین پلیس اعتراف کردند که درحقیقت تضاد وتناقضاتی در نتایج به دست امده از ازمایش ها توسط اف بی ای وجود داشته است . این دو ارگان دولتی ادعا کرده اند اقدامات لازم انجام شده اما وایت هرست معتقد است که فقط برروی مساله سرپوش گذاشته شده است.
تلاش وایت هرست برای افشای جعل اسناد نتایج آزمایشگاهی بدون پیامد نبوده است وی که کارشناس ارشد در زمینه مواد منفجره است درماه ژوئن سال پیش به رده ،، کارمند اموزشی ،، تنزل یافت و به بخش،، تحلیل و مطالعه رنک ها ،، منتقل شد.
۰ نفر