۱۲ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6105011
T T
۰ نفر

نماینده مرکز پزشکی حج در عراق خبر داد:

۱۲ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6105011
نماینده مرکز پزشکی حج در عراق خبر داد: احداث دو بیمارستان ویژه زائران ایرانی در عتبات عالیات عراق ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/12 اجتماعی.مرکز پزشکی حج.بعثه مقام معظم رهبری تهران - نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق از احداث دو بیمارستان ویژه زائران ایرانی در کربلا و نجف در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، ماشاء الله رضایی افزود: با هلال احمر عراق تفاهم نامه احداث دو بیمارستان در کربلا و نجف امضا و پیگیری های اولیه آن آغاز شده است .
این مقام مسوول در مرکز پزشکی حج و زیارت اضافه کرد: هم اکنون 58 نفر کادر پزشکی در عراق حضور دارند که نیمی از آنها پزشک عمومی هستند.
وی ادامه داد: 10 مرکز درمانی در کربلا، نجف، کاظمین، بغداد و امامزاده سید محمد به زائران ایرانی خدمات درمانی به صورت رایگان ارائه می کنند که از این تعداد 6 مرکز شبانه روزی فعالیت دارند.
رضایی خاطر نشان کرد: در مناسبت های خاص همچون سوم شعبان، نیمه شعبان، تاسوعا، عاشورا و عرفه، گروه متخصص پزشکی ایران شامل جراح، ارتوپد، زنان و چشم عازم عتبات عالیات عراق است که در محل تجمع و رفت و آمد زائران، مستقر می شوند.
وی افزود: هم اکنون دو آزمایشگاه در کربلا و نجف با حضور کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه فعالیت می کنند.
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق بیان اینکه در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به طور متوسط روزانه یک هزار و 400 نفر به پزشک مراجعه و حدود 600 نفر نیز از خدمات تزریقات، آزمایشگاه و دارو استفاده کرده اند، اضافه کرد: در مناسبت های خاص این تعداد به شدت افزایش می یابد.
اجتمام 9140/** شماره 009 ساعت 10:36 تمام
۰ نفر