۲۳ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6107026
T T
۰ نفر

پرخوری در ماه رمضان موجب سوء هاضمه و نفخ می شود

۲۳ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6107026
پرخوری در ماه رمضان موجب سوء هاضمه و نفخ می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/23 اجتماعی.بهداشت.نفخ تهران - مرکز پیشگیری از حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:پرخوری و مصرف زیاد غذاهای چرب در ماه رمضان موجب سوء هاضمه و نفخ معده در افراد می شود.
به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت ، افراد می توانند برای جلوگیری از نفخ، از مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده، ادویه ، تخم مرغ ، کلم، لوبیا، عدس و نوشابه های گازدار خودداری کنند.
بنابراین گزارش، برای درمان این بیماری افراد می توانند از آب یا آب میوه استفاده کرده و از غذاهای سرخ کردنی دوری کنند.
این گزارش می افزاید:یکی از عوارض روزه گرفتن ضعف و افت فشار خون است و افزایش تعریق، ضعف، خستگی، کم شدن انرژی، سرگیجه به خصوص هنگام برخاستن ، ظاهر رنگ پریده و احساس افتادن از علایم افت فشارخون بوده و این موارد بیشتر هنگام بعد از ظهر اتفاق می افتد .
بر اساس این گزارش ، مصرف کم مایعات و کاهش استفاده از نمک به افت فشار خون کمک می کند. و برای جلوگیری از آن می توان مصرف نمک و مایعات را افزایش داده و از رفتن به مکان های گرم دوری کرد.
در این گزارش آمده است : افت فشار خون باید با گرفتن فشار خون در هنگام بروز علایم تایید شود و افراد دارای فشار خون بالا ممکن است در طول ماه رمضان نیاز به تنظیم مجدد داروهای خود توسط پزشک داشته باشند .
بنابر اعلام مرکز پیشگیری از حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس کشور، سردرد نیز یکی دیگر از عوارض روزه داری است که این علایم با انجام کار زیاد در طول روز، کم خوابی و گرسنگی، در انتهای روز بدتر می شود.
بر اساس این گزارش ،برای جلوگیری از سردرد، چای سبز و بدون کافئین ممکن است جایگزین خوبی باشد و همچنین روزه داران باید برنامه خود را در طول ماه رمضان طوری ترتیب دهند تا خواب کافی داشته باشند .
اجتمام *9022** شماره 049 ساعت 16:04 تمام
۰ نفر