۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6118715
T T
۰ نفر
کلانشهر رشت بالاترین آمار حوادث در شهرهای کشور را دارد ......................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/07/1390 اجتماعی.آتش نشانی.مصاحبه.رشت رشت - مدیرعامل سازمان آتش نشانی کلانشهر رشت گفت: شهر رشت به نسبت وسعت و جمعیت بالاترین آمار حوادث آتش سوزی و حوادث در بین شهرهای کشور را دارد.
"محمدعلی رفیعی" عصر روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور اطفای حریق، امداد و نجات و خروج اضطراری در ساختمان های بلند مرتبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: علت این حوادث بخاطر مصالح ساختمانی است که در ساختمان های این شهر بکار برده شده که اغلب این مصالح اشتعال زا بوده و رعایت استانداردها در آن ها صورت نگرفته است.
وی چوبی بودن سربندی های این ساختمان ها، سیم کشی های فرسوده و نداشتن خروج اضطراری در ساختمان ها را از دلایل بالا بودن سطح آتش سوزی ها و حوادث دانست.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی کلانشهر رشت ادامه داد: با توجه به افزایش روند بلندمرتبه#173;سازی در کلانشهر رشت که همسو با سایر شهرهای کشور در حال انجام است، مسوولان استان باید به ضرورت ایجاد ایمنی و پوشش دادن حوادث احتمالی در این واحدها توجه بیشتری داشته باشند.
رفیعی یادآور شد: کمبود نیرو و تجهیزات همچون نردبان#173;های بلند هیدورلیک، تشکهای نجات و سایر تجهیزاتی که می#173;تواند در راستای خدمات#173;رسانی مطلوب#173;تر به شهروندان در بحران#173;های شهری که بر سرعت عمل آتش#173 ;نشانان بیافزاید، کاملاً محسوس و آشکار است.
وی گفت: در سال بیش از یک#173;هزار و 800 عملیات اطفای حریق و حدود 900 مورد عملیات امداد و نجات در کلانشهر رشت انجام می شود.
به گزارش ایرنا، مانور اطفای حریق، امداد و نجات و خروج اضطراری در ساختمان های بلندمرتبه به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با محوریت سازمان آتش نشانی کلانشهر رشت عصر روز یکشنبه در این شهر برگزار شد. شهر رشت با 136 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 513 هزار نفر جمعیت، از شهرهای در حال توسعه محسوب می شود که طرح های عمرانی زیادی در آن در حال اجراست.ک/3 619/695
۰ نفر