۱۳ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6128407
T T
۰ نفر
کارت بلیت الکترونیک به کارت شهروندی تبدیل می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/13 اجتماعی.شهری.ترافیک تهران-مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک گفت: به زودی کارت بلیت های الکترونیک تبدیل به کارت شهروندی می شوند و تمامی خدمات ارایه شده به شهروندان در آینده با این کارت ها انجام خواهد شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری تهران حجت الله بهروز افزود: این طرح به دنبال اجرای طرح بلیت الکترونیک و یکپارچه سازی حمل و نقل عمومی تحقق می یابد و تهران را به شهر الکترونیک تبدیل می کند.
وی گفت: شهروندان با استفاده از این کارت قادر خواهند بود تا از تمامی خدمات شهری از قبیل استفاده از پارکینگ های عمومی تا خدمات سینماها به راحتی استفاده کنند.
بهروز عمده ترین مزیت کارت شهروندی را به دست آوردن اطلاعات آماری دقیق از بار ترافیکی مناطق مختلف شهر ذکر کرد و گفت: تاکنون آمارهای ترافیکی به روش دستی و به صورت تقریبی استخراج می شد درصورتی که بلیت الکترونیکی این امکان را برای کارشناسان ترافیکی فراهم می کند تا بتوانند مدل حرکتی و ترافیکی شهروندان را در ساعات اوج ترافیکی تهیه کنند.
وی اضافه کرد: همچنین با اجرای این طرح، قادر به کنترل ترافیک، خدمات حمل و نقل عمومی بهتر برای شهروندان خواهیم بود.
به گفته وی،بلیت الکترونیک از مهم ترین ، کارآمدترین و متداول ترین ابزارهای الکترونیکی و از شرایط لازم برای تحقق شهر الکترونیکی است که می تواند گردش پول افراد را در چرخه اقتصادی کاهش دهد.
بهروز گفت: همچنین کارت الکترونیک شهروندی ضمن تسهیل کارها ، امکان برنامه ریزی به منظور ارایه سرویس برحسب نیاز شهروندان را فراهم می کند و در افزایش سرعت سرویس دهندگان موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، مدیریت هوشمند مبتنی بر تقاضای سفر، شفاف سازی و افزایش رضایت مندی شهروندی از دیگر مزایای استفاده از بلیت الکترونیکی است و خدمات در سطح گسترده تری قابل دسترسی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: با استفاده از کارتهای الکترونیکی شهروندی، عملیات خرید و فروش با سرعت بیشتری انجام می شود و از نظر اجتماعی به شخصیت شهروندی افراد احترام گذاشته می شود.
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک افزود: بلیت های کاغذی درسیستم حمل ونقل عمومی به دلیل روش تولید،توزیع و جمع آوری دستی ،هزینه های زیادی را به شهرداری و شهروندان تحمیل می کند که چاپ بلیت ها به صورت ماهانه و فصلی نیز این مشکل را مضاعف کرده است.
وی یادآور شد: به دلیل آنکه شهروندان از بلیت هایی که در اختیار داشتند، نمی توانستند در ماههای بعد استفاده کنند متضرر می شدند؟ همچنین عمده ای از مبالغی که شهروندان به عنوان هزینه بلیت های کاغذی پرداخت می کردند، صرف هزینه های تولید، توزیع و جمع آوری آن می شد.
بهروز تاکید کرد: با بکارگیری بلیت های الکترونیک قادربه مشخص کردن تقاضای سفر در هر نقطه از شهر و به خصوص در زمان اوج ترافیک شده و خدمات رسانی در ناوگان حمل ونقل عمومی ساماندهی خواهد شد.
اجتمام 1580**9136** شماره 052 ساعت 15:48 تمام
۰ نفر