۵ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6176773
T T
۰ نفر
دیدار هیات مدیره کانون سردفتران منطقه فارس با معاون قوه قضاییه ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/05 اجتماعی.ثبت اسناد.اعیاد.کانون تهران- خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، اعضاء هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران منطقه فارس به مناسبت اعیاد ماه مبارک رجب با حسینعلی امیری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیدار کردند.
به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت و املاک کشور، در این جلسه آقای امیری ضمن تبریک اعیاد رجبیه به ویژه میلاد مسعود حضرت امیرالمومنین علی (ع) از تلاش های اعضاء هیات مدیره کانون منطقه فارس برای ایجاد و راه اندازی کانون مذکور تشکر کرد.
معاون رئیس قوه قضائیه مسئولیت سردفتری را مهم ارزیابی و به کارگیری شیوه های نو و استفاده از فن آوری های جدید و ارتقاء سطح دانش سردفتران را یادآورشد و از انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه گرانوبل فرانسه برای تحصیلات تکمیلی سردفتران و دفتریاران خبر داد.
وی سامانه های بروز دفاتر اسناد رسمی را امری مهم و اجتناب ناپذیر دانست و آن را به عنوان یکی از مطالبات عمومی شهروندان یادآورشد.
امیری با اشاره به اصلاح و تصویب قوانین ثبتی در سال های اخیر از جمله اصلاح مواد 124 و 123 قانون ثبت و تثبیت صلاحیت دفاتر اسناد رسمی بر تنظیم اسناد خودرو، قانون تسهیل تنظیم اسناد رسمی، اظهار داشت: بسترهای لازم قانونی برای پویایی دفاتر ایجاد شده و با اجرایی شدن قانون اجرای اصل 44 قانون اساسی - قانون پیش فروش ساختمان - قانون ارزش افزوده مالیاتی، قانون توسعه صلاحیت دفاتر اسناد رسمی و طرحها و لوایحی که در دولت و مجلس شورای اسلامی شامل: ساماندهی امر مسکن و سیاست ها و اصلاحات اقتصادی دولت آینده دفاتر اسناد رسمی را روشن و پررونق ارزیابی می شود.
وی افزود: الحاق تبصره ای به ماده 58 آیین نامه دفاتر اسناد رسمی مبنی بر دریافت حق التحریر بر اساس قیمت منطقه ای که توسط وزارت اقتصادی و دارایی اعلام می شود را در راستای بسترسازی های قانونی برای اجرای ساماندهی امر مسکن و لایحه ارزش افزوده مالیاتی عنوان نمود.
معاون رئیس قوه قضائیه درخواست هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مبنی بر ضرورت کارآموزی سردفتران جدیدالورود را تحت مدیریت کانون منطقه مناسب دانست.
وی تعاملات منطقی بین کانون های مناطق را با ادارات کل ثبت اسناد و املاک را با وجود افراد فاضل، صالح و صاحب نظر و منصف به عنوان سردفتر و دفتریار را مثبت و سودمند ارزیابی کرد وی افزود : نظام قضایی کشور در سازمان ثبت اسناد و املاک ضمن نفی انحصارطلبی و زیاده خواهی هرگونه پیشنهاد منطقی و عادلانه را در راستای حل دغدغه سردفتران و دفتریاران عزیز خواهد پذیرفت.
امیری اظهار امیدواری کرد که اعضای محترم کانون در طول مدت مسئولیت بتوانند به وظایف شرعی و قانونی خود که بخشی از آن در احکام انتصاب آن ها آمده است، فائق آمده و به ویژه در جهت تعریف منابع جدید درآمدی و بهبود سطح معیشت سردفتران و دفتریاران بازنشسته و مستمری بگیران صندوق، تدابیر جدیدی اتخاذ نمایند.
در ابتدای این دیدار محسن پور رئیس هیات مدیره کانون منطقه فارس با ارائه گزارشی از عملکرد کانون جدیدالتاسیس منطقه فارس مسائل و مشکلات مربوطه را نیز مطرح کرد.
1532**** شماره 002 ساعت 01:26 تمام
۰ نفر