۸ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6189871
T T
۰ نفر
امام جمعه واستانداریزد،مردم رابه شرکت درآیین شهدای دهم فروردین یزدفراخواندند ......................................................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 8/1/86 داخلی.اجتماعی.مناسبت.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و استاندار این استان روز چهارشنبه با صدور پیام های جداگانه، مردم را به شرکت در آیین گرامی داشت شهدای دهم فروردین یزد فراخواندند.
در پیام امام جمعه یزد آمده است: دهم فروردین، سالگرد قیام تاریخی مردم یزد و 12 فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی را گرامی داشته به روان پاک شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دهم فروردین درود می فرستیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقی افزود: فروردین، یکی از برک های زرین انقلاب اسلامی است که مردم مسلمان و متعهد یزد به رهبری سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی به کتاب قطور انقلاب اسلامی افزودند.
این پیام می افزاید:به یقین قیام مردم ایران که یکی پس از دیگری به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) به وقوع پیوست زمینه را برای پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه استقرار نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین آماده نمود.
امام جمعه یزد درپیام خود از عموم مردم خواسته است تا در مراسمی که روز پنجشنبه به مناسبت گرامی داشت شهدای دهم فروردین یزد و سالروز استقرار نظام جمهوری در کنار تربت پاک سومین شهید محراب آیت الله صدوقی برگزار می شود شرکت کنند.
درپیام استانداریزد هم آمده است:دهم فروردین 57، یادآور اخلاص و جانفشانی جمعی ازپاکبازان عاشق است که با تمام وجود در سال های غروب سلطنت ستم شاهی در دفاع از اسلام، انقلاب و امام (ره ) ایستادند.
ابوالقاسم عاصی افزود: آنها ایستادند تا ارزش های اسلامی پایدار بماند و ما اینک با گرامیداشت یاد و نامشان،باخون پاکسان میثاق می بندیم که پاسدار آرمان های الهی باشیم.
دراین پیام آمده است:در طلیعه بهار آزادی و در آستانه روز جمهوری اسلامی که بزرگترین دستاورد ایثار شهیدان است به روان تابناک امام خمینی (ره ) و همه شهیدان به ویژه چهار هزار شهید استان یزد درود می فرستیم.
استاندار یزد افزود: در سالی که به نام سال وحدت ملی و انسجام اسلامی لقب یافته است همچنان با پشتوانه شهیدان و توکل به خدا با اتحاد و وحدت کلمه ایستاده ایم.
همچنین ادارات، نهادها و ارگان های یزد روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ها، و پیام های جداگانه یاد و خاطره شهدای دهم فروردین یزد و سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.
نسخه ای از این اطلاعیه ها و پیام ها روز چهارشنبه از طریق نمابر در اختیار ایرنا مرکز یزد قرار گرفت.
مردم استان یزد در دهم فروردین سال 1357، مراسمی به مناسبت چهلم شهدای قیام مردم تبریز برگزار کردند که در جریان آن، عمال رژیم ستم شاهی ، چهار نفر از جوانان این شهر بنام های قدکفروشان، نامدار، پارساییان و مرادی را شهید کردند.
651/675 شماره 119 ساعت 25:17 تمام انتهای پیام E08.17-25-28
۰ نفر