۳ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6615992
T T
۰ نفر
استاندار خراسان شمالی: ماهانه 30 میلیارد ریال یارانه نان پرداخت می شود ...................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/10/86 داخلی.اجتماعی.استاندار.نان.
استاندار خراسان شمالی اعلام کرد که ماهانه 30 میلیارد ریال یارانه نان در این استان پرداخت می شود.
بگزارش ایرنا محمدحسین جهانبخش روز دوشنبه در همایش توجیهی نانوایان بجنورد اظهار داشت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم آرد سه هزار و 200 تا 500 ریال است که با بهای هر کیلوگرم 75 ریال در اختیار نانوایان قرار می گیرد.
وی افزود: در واقع این آرد سرمایه بیت المال است که هرگونه بی دقتی و سهل انگاری در پخت نان مرغوب نوعی خیانت به بیت المال محسوب می شود.
نماینده ارشد دولت در خراسان شمالی در عین حال از کیفیت پایین نان در این استان انتقاد کرد و گفت: 95 درصد از مشکل کنونی کمبود نان در این استان به پایین بودن کیفیت پخت مربوط است و تنها پنج درصد به کمی سهمیه برمی گردد.
جهانبخش گفت: اکنون مردم ناگزیرند دو برابر نیاز خود نان تهیه کنند تا بتوانند نیمی از آن را مصرف کنند و بقیه عملا به نان خشک و خوراک دام تبدیل می شود.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به آموزش 46 بازرس ویژه برای سرکشی از نانواییهای استان گفت: نانواییهای شهری هفته ای دوبار و نانواییهای روستایی یکبار در هفته، بصورت چرخشی مورد بازدید قرار می گیرند.
وی افزود: علاوه بر آن برای مدیران کل استان و نیز مدیران ادارات در شهرستانها نیز کارت بازرسی صادر می شود تا نظارت فراگیری بر کار خبازیها صورت گیرد.
جهانبخش گفت: نانوایان متخلف پس از دو بار تخلف لغو پروانه می شوند و در مقابل نانوایان در صورت پخت نان مرغوب و رعایت قوانین مورد تشویق قرار گرفته و به آنان وام و نیز سهمیه اضافه آرد تعلق می گیرد.
او گفت: استانداری از ایجاد واحدهای صنعتی پخت نان و نیز خبازیهای آزادپز برای عرضه نان مرغوب و با کیفیت حمایت می کند.
به گزارش ایرنا فرماندار بجنورد نیز در این نشست گفت: از یکهزار و 111 واحد نانوایی موجود در استان خراسان شمالی 396 واحد در بجنورد، مرکز این استان فعالیت دارند.
در این نشست شماری از نانوایان نیز در سخنانی از قیمت پایین نان، کیفیت پایین آرد، دستمزد پایین کارگران نانوایی ها و نیز عدم حمایت قانون کار از نانوایان به عنوان مشکلات عمده خود یاد کردند.
کیفیت پایین نان و صفهای شلوغ نانوایی ها در استان خراسان شمالی موجب نارضایی مردم و درخواست آنان از مسوولان برای حل این مشکل شده است.
شبد1856**626** شماره 152 ساعت 23:15 تمام
۰ نفر