۱۳ تیر ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6682938
T T
۰ نفر
چین دومین بازار بزرک هوانوردی جهان در دو دهه آینده است # پکن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/04/84 خارجی.اقتصادی.حمل ونقل.چین. یک روزنامه چاپ چین نوشت که این کشور دربیست سال آینده به دومین بازار بزرک هوانوردی جهان پس از آمریکا تبدیل خواهد شد. به نوشته روز دوشنبه" اطلاعات اقتصادی " ، " لورنس بارون " رییس اجرایی شرکت ایرباس درچین گفت که ایرباس دردو دهه آینده یکهزارو800 فروند هواپیمای ایرباس به چین تحویل خواهد داد. براین اساس، چین در بیست سال آینده به طور میانگین هر90 روز یک ایرباس جدید را وارد خطوط هوایی خود خواهد کرد که معادل 11 درصد مجموع هواپیماهای سفارش شده در سراسر جهان است. " بارون " افزود که چین با رشد سریع بازار هوانوردی در دو دهه آینده به دستکم200 فروند هواپیمای بزرک همچون جمبوجت های " آ - 380 " نیاز دارد که بهای هر یک از آنها 275 میلیون دلار است. شرکت خطوط هوایی جنوب چین وشرکت خطوط هوایی " شیامن " این کشور اردیبهشت ماه اعلام کردند قراردادی برای خرید 45 فروند بوئینک " 737 اس " به امضا رسانده اند. شرکت خطوط هوایی " شیامن " درجنوب چین نیزاعلام کردکه پنج خط هوایی دیگر چین نیز سفارش خرید 60 فروند بوئینک کوچک و بزرک مدل "7 یی 7" را به شرکت بوئینک داده اند. چین درسال های اخیربابسیاری ازشرکت های خارجی هواپیماسازی قراردادهایی امضا کرده و خطوط داخلی و مسیرهای پروازی خارجی این کشور را افزایش داده است. براین اساس پیش بینی می شود که چین در آینده با دستیابی به هواپیماهای جدید وپیشرفته و توسعه مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، به دومین بازار بزرک هواپیمایی جهان پس از آمریکا تبدیل شود. آمارنشان می دهدکه چین براساس برنامه ریزی راهبردی توسعه صنعت هواپیمایی این کشور در دو دهه آینده به حدود دو هزار و 300 فروند بوئینک نیاز دارد و دراین زمینه مذاکرات گسترده ای نیز با مقام های شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینک داشته است. ارزش این هواپیماها که چین بارها برخرید آنها تاکید کرده، 183 میلیارد دلار برآورد شده است . اگرچین موفق به خرید این هواپیماها شود، ناوگان هواپیمایی فعلی این کشور تا سال 2023 میلادی چهار برابر خواهد شد و تعدادهواپیماهای این کشور به دو هزار و 801 فروند خواهد رسید. آساق/275/276/
۰ نفر