۲۷ مرداد ۱۳۸۲، ۰:۰۱
کد خبر: 6778498
T T
۰ نفر
مجید انصاری: بودجه نهادهای دینی در دوران آقای خاتمی رشد چشمگیری داشت # قم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/05/82 داخلی. اقتصادی. بودجه. رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه نهادهای دینی با روی کارآمدن دولت آقای خاتمی رشد چشمگیری داشته است. حجت الاسلام والمسلمین"مجید انصاری"یکشنبه شب در حاشیه اجلاس سراسری موسسان و مدیران مدارس علمیه خواهران در قم با خبرنگاران افزود: در مجموع رشد بودجه این نهادها حداقل دو برابر متوسط رشد بودجه یی کشور بوده است. وی ادامه داد: اعتبارات مذهبی و حوزوی در سال 82 ، 583 میلیارد و 361 میلیون ریال بوده که نسبت به سال 75 سه و نیم برابر شده است. وی افزود:در سالهای قبل برای برخی از این موسسات ردیف بودجه وجود نداشت نداشت، اما در این دوره ردیف بودجه به آنان اختصاص یافت. رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: امسال به مجمع جهانی اهل بیت که قبلا ردیف بودجه نداشت،40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت. انصاری گفت:به دلیل فرهنگی بودن شخص آقای خاتمی و توجه ویژه برنامه سوم، تقویت فرهنک دینی بر مبنای اندیشه های امام خمینی (ره )در اولویت قرار گرفته است که نمونه آن افزایش همین بودجه هاست. عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص نظارت بر نحوه مصرف بودجه دستگاه ها گفت: هربودجه یی که مجلس تصویب می کند،تابع نظام کلی نظارتهای مالی است که دیوان محاسبات از طرف مجلس و ذی حسابهای درون دستگاه ها اعمال می کند. انصاری دربخش دیگری از این مصاحبه در خصوص ائتلاف میان مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مبارز گفت: این دو تشکیلات روحانی دارای دو طیف از تفکرات سیاسی و اقتصادی درون نظام هستند که با یکدیگر رقابتی سالم دارند. وی در خصوص کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان گفت: متاسفانه فضای تبلیغاتی و مطبوعاتی کشور سیاسی شده،لذا اطلاعرسانی درستی در این زمینه صورت نگرفته است. وی افزود: اشکالات "قطعی شرعی" در متن کنوانسیون وجود داشت که مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفت و مجلس شورای اسلامی با"حق تحفظ " آن را تصویب کرد.
انصاری یادآور شد: رسانه های استکباری و صهیونیستی فضای تبلیغاتی شدیدی علیه ایران درخصوص اینکه حقوق زنان و آزادی حقوق این قشر دراین کشور رعایت نمی شود،انجام می دهند که تصویب این کنوانسیون با هدف "دفع تهمت" بوده است.
وی افزود: موضوع اینگونه بود که مجلس به دولت اجازه داد در صورت پذیرش شرط تحفظ از سوی کنوانسیون، عضو آن شود. انصاری گفت:شورای نگهبان با نگاه احکام اولیه این مصوبه را رد کرده است و البته مجلس این موضوع را با مصلحت و "نگاه ثانویه" می بیند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در نهایت اگر راه حلی پیدا نشود این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود و آنجا تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.
اجلاس سراسری موسسان و مدیران مدارس علمیه خواهران کشور از روز یکشنبه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره ) قم آغاز شدو امروز نیز ادامه دارد.
بحث و تبادل نظر درخصوص مسایل مشکلات مربوطه و راهکارهای رفع آن از جمله اهداف این همایش عنوان شده است. ج ـ م 410/41/04 م ا
۰ نفر