۱ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6900331
T T
۰ نفر
نخست وزیراسپانیا وعده ایجاد 3/1 میلیون شغل جدید دراین کشور داد # مادرید،خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/04/78 "خوسه ماریا اسنار" نخست وزیر اسپانیاروز سه شنبه در کنگره نمایندگان وعده دادکه یک میلیون و 300 هزار شغل جدید در کشور ایجادمی شود.
وی گفت: برای مبارزه با بحران بیکاری ، بازار کار در کشور در طول سه سال آینده شاهد اشتغال این تعداد از بیکاران در جامعه می باشد.
به گفته نخست وزیراسپانیا با استفاده از منابع مالی صندوق های اتحادیه اروپا در چند سال آینده 17 میلیارد دلار در بخش های زیربنائی در کشور هزینه خواهد شد.
"اسنار"با بیان موفقیت های اقتصادی و اجتماعی دولت این کشوراظهارداشت در سه سال اخیرسرمایه گذاری درامور زیربنائی از محل بودجه های دولت از 46 درصد به 51 درصد افزایش یافته است.
نخست وزیراسپاینا در سخنان خود لزوم مشارکت تمامی احزاب سیاسی برای پیشبرد اهداف اجتماعی ، اقتصادی و اشتغال در کشور را ضروری خواند و ازکنگره درخواست کرد تا لایحه ای برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم تصویب شود.
وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به ادامه بحران بیش از 30ساله در منطقه "باسک" این کشور اشاره کرد و با بر شمردن اقدامات دولت جهت برقراری تماس و گفت و گو با جدائی طلبان باسک ، خواستار تفاهم و همبستگی میان نیروهای سیاسی برای ایجاد صلح و بازگشت آرامش در این منطقه شد.
۰ نفر