۱۷ شهریور ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6905441
T T
۰ نفر

همایش آموزشی مالیاتی 20 تا30 شهریور برگزار می شود

۱۷ شهریور ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6905441
همایش آموزشی مالیاتی 20 تا30 شهریور برگزار می شود # تهران ،خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/6/78 معاون درآمدهای مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد : به منظورارتقاء آگاهی های جامعه در مورد قوانین مالیاتی،اولین همایش آموزشی مالیاتی بیستم تا سی ام شهریور ماه جاری در تهران برگزار می شود.
دکتر علی اکبر عرب مازار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت : هدف از برگزاری این همایش تقویت مبانی علمی نظام مالیاتی کشور وایجاد زمینه لازم برای تحقق برنامه های پیش بینی شده در سومین برنامه توسعه اقتصادی کشور است.
وی گفت : محورهای اصلی مورد بحث در این همایش سیاست گذاری مالیاتی و مدیریت مالیاتی می باشد که با حضور کارشناسان داخلی و خارجی و مسئولان اجرایی بررسی می شود.
عرب مازار گفت :از مشکلات اصلی سیستم مالیاتی کشور در حال حاضر فقدان آگاهی عمومی نسبت به قوانین مالیاتی است که موجب بالا رفتن هزینه وصول مالیات شده است .
وی در مورد تخلفات مالیاتی گفت : طبق برآوردهای انجام شده 40 در صد فعالیت های اقتصادی ، زیرزمینی انجام می شود و بخش عمده تخلفات مالیاتی نیز مربوط به این بخش است .
معاون درامدهای مالیاتی وزارت اقتصاد دارایی، رقم مالیات مستقیم وصول شده در سال گذشته را 12 هزار و 600 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طبق پیش بینی های انجام شده این رقم امسال به 17 هزار و500 میلیارد ریال خواهد رسید.
دکتر عرب مازار تشکیل سازمان مالیاتی و اجرای طرح جامع اطلاعات مالیاتی را از جمله برنامه های وزارت اقتصاد و دارایی ذکر کرد و گفت: این طرح در سه سال اول برنامه سوم توسعه اقتصادی کشور به اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: وضع مالیات بر ارزش افزوده از سیاست های کلی سومین برنامه توسعه اقتصادی است که وزارت دارایی ملزم شده دراین زمینه لایحه ای تدوین و ارائه کند.
وی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در برنامه سوم توسعه را ،اجرای طرح مشاورین مالیاتی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سومین برنامه توسعه ذکر کرد و گفت: در این طرح علاقه مندان در بخش خصوصی با گذراندن دوره های تخصصی و اخذ مجوز به فعالیت های مشاوره ای خواهند پرداخت.
20 / 126 / 169/ 12
۰ نفر