۳۱ اردیبهشت ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6944661
T T
۰ نفر
کوفی عنان توصیه کرد آلمان و انگلیس یونیدو را ترک نکنند # وین - خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/02/76 کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد از آلمان و انگلیس خواست تا سازمان بین المللی توسعه صنعتی ( یونیدو ) را ترک نکنند.
خبرگزاری اتریش ،آپا، روز چهارشنبه گزارش داد عنان سه شنبه شب در یک سخنرانی در جمع کارکنان سازمان ملل در وین گفت : آلمان و انگلیس باید از روند اصلاحات در یونیدو حمایت کنند و در اجرای این اصلاحات مشارکت داشته باشند.
یونیدو یک سازمان مستقل هم خانواده با سازمان ملل به شمار می آید و در جهت توسعه صنعتی کشور های جهان سوم تلاش می کند .
این سازمان با خروج آمریکا که تامین کننده 25 درصد از بودجه آن بود با مشکلات مالی روبرو شده است.
در پی خروج آمریکا از یونیدو انگلیس، آلمان و استرالیا نیز اعلام کرده اند در حال بررسی خارج شدن از این سازمان هستند.
عنان همچنین اظهار داشت سازمان ملل قصد ندارد در برنامه های صرفه جویی خود کارمندانش را اخراج کند و مایل است این صرفه جویی ها را در بخش های دیگری انجام دهد.
وی ادامه داد البته احتمال اخراج کارمندان را نمی توان به طور قطع نادیده گرفت .
براساس طرحی که کوفی عنان در مارس گذشته / اسفند- فروردین / ارائه داد 1000 فرصت شغلی که هنوز در سازمان ملل اشغال نشده است باید حذف شود.
آمریکا با خودداری از پرداخت حق عضویت خود ، سازمان ملل را تحت فشار قرار داده است و چنین استدلال می کند که تنها در صورت صرفه جویی و اصلاحات اداری در سازمان ملل حاضر است بدهی هایش را به این سازمان بپردازد.
عنان که یکشنبه گذشته برای نخستین بار به عنوان دبیر کل سازمان ملل به طور رسمی وارد اتریش شد روز چهارشنبه وین را به قصد نیویورک ترک کرد.
پایان
۰ نفر