۲۰ اسفند ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6963142
T T
۰ نفر
پیش بینی ادامه رشد صنایع گردشگری جهان در سال جدید # لندن خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/12/76 سازمان جهانی توریسم پیش بینی کرد رشد صنایع گردشگری جهان در سال جدید میلادی همچنان ادامه خواهد یافت.
در سال گذشته میلادی میزان سفرهای سیاحتی انجام شده در سطح جهان حدود 2/4 درصد افزایش یافت و در مجموع جهانگردان 620 میلیون سفر انجام دادند.
سازمان جهانی توریسم پیش بینی می کند روند صعودی تعداد این سفرها در سال 1998 نیز ادامه خواهد یافت و درآمد صنایع گردشگری جهان ترقی خواهد کرد.
" فرانچسکو فرانگیالی" دبیرکل این سازمان که این مطالب را در نشریه سازمان جهانی توریسم به رشته تحریر در آورده به افزایش سفرهای جهانگردان اروپایی و صرف مبالغ بیشتر از سوی آنها اشاره کرده است.
به گفته وی سازمان جهانی توریسم پیش بینی می کند در سال جدید میلادی 12 میلیون نفر بر تعداد جهانگردان در منطقه اروپا افزوده خواهد شد و تعداد جهانگردانی که به انگلیس سفر می کنند افزایش می یابد.
ترقی ارزش برابری لیره استرلینک هزینه سفر و گردش در انگلیس را برای جهانگردان کشورهای دیگر اروپایی گران تر کرده و این برای صنایع توریسم انگلیس عاملی منفی به شمار می آید.
اما به پیش بینی سازمان جهانی توریسم این روند در سال 1998 تغییر خواهد کرد و درآمد صنایع توریسم انگلیس که در سال 1997 به معادل 18 میلیارد دلار رسیده بود در سال 1998 رشد قابل توجهی خواهد یافت.
در سال گذشته آمریکا با کسب 75 میلیارد دلار درآمد از صنعت گردشگری بالاترین درآمد این صنایع در جهان را داشت و مقدار آن 11 میلیارد دلار یا 4/7 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.
ایتالیا با کسب معادل 28 میلیارد دلار درآمد که با مقدار سال قبل آن تفاوت زیادی ندارد، رتبه دوم را احراز کرده است که بدین ترتیب صنعت گردشگری آن کشور را در راس کشورهای اروپایی و از نظر مساحت در راس کشورهای جهان قرار می دهد.
اسپانیا که بتدریج به یک رقیب برای ایتالیا تبدیل می شود در سال 1997 شاهد افزایش مجدد درآمد صنایع گردشگری خود بود و 5/27 میلیارد دلار درآمد از این ناحیه درآمد کسب کرد که 7/2 درصد نسبت به سال قبل رشد نشان می دهد.
فرانسه با اختلاف بسیار کمی در رده چهارم قرار دارد و درآمد صنایع جهانگردی انگلیس، پنجمین کشور محبوب نزد جهانگردان جهان، با 3 درصد رشد به 19 میلیارد دلار رسیده است.
موفق ترین کشور جهان از حیث رونق صنایع گردشگری چین است. درآمدهای صنعت گردشگری آن کشور در سال 1997 با 4/18 درصد افزایش نسبت به سال قبل (1996 ) معادل 2/12 میلیارد دلار برآورد شده است.
مقدار این درآمدها در سال 1996 بیش از 20 درصد افزایش نشان داده بود و به این ترتیب طی دو سال گذشته حدود 5/3 میلیارد دلار بر درآمد صنایع توریسم چین افزوده شده است.
ترکیه نیز شاهد رونق قابل توجه صنایع گردشگری خود بوده است.
آمار سازمان جهانی توریسم نشان می دهد درآمد این صنایع در سال 1997 با 4/17 درصد رشد نسبت به سال قبل ( 1996) معادل 7 میلیارد دلار برای این کشور درآمد ارزی ایجاد کرده است.
در بین کشورهای غربی آلمان شاهد سریع ترین رشد در درآمدهای ارزی خود بود که کاهش ارزش برابری مارک مهمترین عامل آن به شمار می رود.
درآمد صنایع گردشگری در این کشور در سال گذشته (1997) معادل 18 میلیارد دلار برآورد شده است که 1/8 درصد نسبت به سال قبل ( 1996) افزایش نشان می دهد.
به نوشته آخرین شماره نشریه رسمی سازمان جهانی توریسم که هر دو ماه یک بار چاپ می شود تغییر ارزش برابری پول کشورها تاثیر زیادی بر درآمد صنایع گردشگری آنها دارد.
ترقی ارزش برابری لیره استرلینک موجب شد تا در سال گذشته حدود 9 درصد بر تعداد سفرهای خارجی مردم انگلیس افزوده شود و در مجموع 5/46 میلیون سفر خارجی از سوی آنها انجام گیرد که 80 درصد مقصد آنها کشورهای اروپایی بودند.
۰ نفر