۱۲ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6978157
T T
۰ نفر
سخنان رییس جمهوردر جمع مدیران طرح تزریق گاز بی بی حکیمه گچساران # یاسوج - خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/09/75 رییس جمهوری در جمع مدیران طرح تزریق گاز حوزه نفتی بی بی حکیمه گچساران اعلام کرد با اجرای طرح تزریق گاز به حوزه های نفتی بیش از 10 میلیاردبشکه نفت به ارزش 200 میلیارد دلار بازیافت خواهد شد .
اقای هاشمی رفسنجانی گفت پس از انقلاب اسلامی حوزه های جدید نفتی با ارزش بیش از 600 میلیارد دلار کشف شده که این رقم با توجه به مجموع نفتی که طی این سالها استخراج شده ثروت عظیمی برای کشور است .
وی اظهار داشت : امروز برکت دانش فنی بالای متخصصان ایرانی در صنعت نفت دروازه های دنیا را برای بهره گیری از فن اوری تجربه های ایران گشوده است رییس جمهوری افزود پیمانکاران خارجی برای اجرای طرح تزریق گاز به حوزه نفتی بی بی حکیمه 114 میلیون دلار طلب می کردند که متخصصان داخلی با قیمتی بسیار اندک موفق به اجرای این طرح بزرک شدند .
اقای هاشمی رفسنجانی همچنین اشنایی بیشتر مردم را با طرح حهای تزریق گاز به حوزه های نفتی را ضروری خواند و از رسانه های همگانی خواست در این راستا اقدام کنند .
در این مراسم وزیرنفت گزارشی از عملکرد متخصصان ایرانی در راه اندازی این طرح ارائه کرد .
مهندس اقازاده گفت : با اجرای طرح عظیم بی بی حکیمه از هدر رفتن روزانه 150 میلیون فوت مکعب گاز در هر شبانه روز جلوگیری به عمل امده است .
وی گفت با اجرای این طرح امکان استحصال روزانه حدود 20 هزاربشکه مایعات گازی در کارخانه گاز مایع 1300سیاهمکان گچساران فراهم خواهد شد.
اقازاده افزود جلوگیری از سوختن 150 میلیون فوت مکعب گاز به ارزش تقریبی 220 هزار دلار در روز و ذخیره ان در مخزن بی بی حکیمه،افزایش برداشت نفت خام معادل یکهزار و 140 میلیون بشکه و عدم نیاز به حفر چاههای جدید و همچنین تسهیلات بهره برداری نتایج حاصل ازاجرای این طرح است .
وزیر نفت جلوگیری از الودگی هوای منطقه بدلیل مهارو هدایت گازهای سوزان به حوزه های نفتی و امکان استحصال حدود 20 هزار بشکه مایعات گازی را از دیگر نتایج این طرح اعلام کرد .
وی گفت هزینه این طرح رقمی افزون بر 175 میلیارد ریال بوده که حدود 50 درصد ان هزینه ارزی است .
۰ نفر