۶ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6990704
T T
۰ نفر
انجام ازمایش های غیرمخرب تنها مربوط به تعمیر دستگاه نمی شود # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 6/4/74 مدیرعامل سازمان هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران گفت: انجام ازمایش های غیرمخرب تنها مربوط به تعمیر دستگاه نیست بلکه به طراحی ، تعمیر و نگهداری ، پژوهش ، انتخاب مواد برای ساخت و شرایط فعالیت ماشین و قطعات بستگی دارد.
محمدحسن شفتی روز سه شنبه در مراسم اختتامیه دومین گردهمایی و نمایشگاه بین المللی ازمایش های غیرمخرب اظهار داشت: این ازمایش علاوه بر اینکه فلزات را در برمی گیرد شامل مواد الی نیز می شود ، نه تنها در صنعت بلکه در سایر کارهای ساختمانی نیز دارای کاربرد وسیع است.
وی گفت: با توجه به اینکه (هما)ایمنی را مهمترین رسالت خود می داند اموزش خودکفایی تعمیراتی ، تبادل اطلاعات و تجارب ، همکاری با دانشگاهها و مراکز صنعتی را برای ارتقاء این مهم مورد توجه قرار داده است.
وی گفت: علیرغم تمامی تحریم هایی که بخصوص از جانب امریکا بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد روز به روز توانمندیهای کشور در ارتباط با صنایع بهتر و بیشتر شده است.
وی افزود: در همین ارتباط تداوم تحریم موجب افزایش توانایی های علمی و فنی هواپیمایی شد و اقدام به برگزاری گردهمایی ازمایش های غیرمخرب و ارتباط موثری که در این زمینه با کشورهای علاقمند به عمل امد سبب شد توانایی عملی سایر صنایع بطور اعم و هواپیمایی بطور اخص بیشتر و بهتر توسعه یابد.
به گفته وی موضوع ازمایشهای غیرمخرب همچنانکه در ارتقاء ایمنی نقش دارد موجب کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.
مهندس شفتی سپس به امادگی و توانایی کارگاه ازمایشهای غیرمخرب هما اشاره کرد و گفت.. سال گذشته در این واحد 45 هزار مورد ازمایش غیرمخرب روی قطعات متعلق به هواپیما انجام شد.
وی افزود: ارتباط متقابل دانشگاه و مراکز تحقیقاتی با صنعت ، تقابل نیاز صنعتگران با دانش و پژوهش اندیشمندان از جمله اقداماتی است که نباید محدود به این دو نشست شود بلکه لازمه ارتباط تنگاتنک در اینده است.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر گسترش فرهنک استفاده از ازمایش های غیرمخرب ، امادگی سرویس دهی این کارگاه به شرکت های هواپیمایی کشورهای منطقه و سایر صنایع داخلی را اعلام کرد.
وی در پایان گفت: در گردهمایی سال جاری علاوه بر ارائه مقاله توسط پژوهشگران داخلی مقالاتی نیز از کشورهای کانادا ، المان ، بلژیک ، فرانسه ، انگلیس ، ایتالیا ، اردن ، هندوستان ، پاکستان و کنیا ارائه شد.
در پایان دومین گردهمایی و نمایشگاه بین المللی ازمایشهای غیرمخرب که سه روز به طول انجام قطعنامه ای در هشت ماده قرائت شد.
تثبیت برگزاری گردهمایی بین المللی ازمایشهای غیرمخرب هر دو سال یکبار ، استمرار فعالیت دبیرخانه و تقویت و تثبیت ارتباط دبیرخانه با صنایع و دانشگاهها ، گسترش دوره های کوتاه مدت و کاربردی (ان دی تی )جهت ارائه به صنایع و دانشگاهها ، تدوین روشهای مناسب جهت اشنا نمودن صنایع کشور با اثار انتشار انواع اشعه ها و توسعه انتشارات علمی و تحقیقاتی در زمینه ازمایشهای غیرمخرب از طریق همکاری بین صنایع و دانشگاهها از موضوعات قطعنامه می باشد.
۰ نفر