۹ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7142518
T T
۰ نفر
دهم فروردین، سالروز قیام مردم یزد علیه رژیم ستمشاهی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/09 اجتماعی.مناسبت.دهم فروردین.قیام مردم یزد یزد - دهم فروردین سالروز قیام خونین مردم یزد در سال 1357است که در بزرگداشت چهلمین روز شهدای مردم تبریز بوقوع پیوست.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این روز به همت سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره ) مراسم چهلمین روز شهدای تبریز در مسجدروضه محمدیه ( حظیره ) برگزار شد.
از همان ساعات اولیه بامداد دژخیمان رژیم شاه در ژاندارمری و شهربانی آماده شدند تا با مردم یزد برخورد خونین داشته باشند.
این مراسم با سخنرانی حماسی حجت الاسلام والمسلمینراشد یزدی، شور و حال دیگری گرفت و درپایان انبوه جمعیتی که عشق حضرت امام خمینی (ره ) در دلشان موج می زد و از رژیم دیکتاتور پهلوی متنفر بودند،با شعاردرود بر خمینیوارد خیابان شدند و به سمت چهارراه امیر چقماق پیش رفتند.
ماموران رژیم ستمشاهی برای سرکوب قیام مردم مومن یزد ، ابتدا با خودروهای آبپاش به مقابله با مردم اقدام و سپس به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کردند.
در این روز تاریخی، جمعی از مردم ولایتمدار و مومن یزد شهید و زخمی شدند.
بدون شک قیام دهم فروردین یزد نقطه عطفی در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود و گرامیداشت آن تجدید میثاق با شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و نظام ولایی است.
یاد و خاطره سومین شهید محراب و شهیدان سرفراز قیام دهم فروردین یزد را گرامی می داریم و به ارواح تابناک شهدای این روز درود و صلوات می فرستیم.
7536/1968 شماره 128 ساعت 14:00 تمام
۰ نفر