۸ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7155592
T T
۰ نفر

فیبرنوری، زیرساختی ارزشمند برای توسعه نوین

۸ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7155592
فیبرنوری، زیرساختی ارزشمند برای توسعه نوین ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/08 ارتباطات.مخابرات.فیبرنوری شهرکرد- فناوری اطلاعات و ایجاد شبکه های اطلاعاتی و تسریع در انجام بسیاری از امور به صورت آنلاین و رایانه ای از ویژگی های توسعه نوین عصر دیجتیال است که زیرساخت این مهم فیبرنوری محسوب می شود.
رشد توسعه و ضرورت گذار از دنیای سنتی به صنعتی و تسریع در گردش سریع اطلاعات و نیز کمک به توسعه ارایه خدمات در بسیاری از بخشهای مختلف از جمله نظام بانکی و اداری در یک دهه گذشته باعث افزایش شبکه های فیبرنوری در کشور بویژه استان کم برخورداری نظیر چهارمحال وبختیاری شده است.
فناوری جدید اطلاعات و رایانه ای شدن انجام امور تحولی پنهان و اساسی است که کمتر به چشم می آید درحالی که امروز سیستم های گردش سریع اطلاعات و ارایه خدمات دیجیتال به مهمترین نیاز وبستر کار در تمام بخشها تبدیل شده است.
فیبرنوری،شاه راهی است که فرایند توسعه نرم،سریع و وسیع را تسهیل کرده و برغم نمود برجسته و پیامد وسیع آن در ظاهر به این مهم کمتر توجه شده است.
اهمیت این سیستم ها و پیامدهای مثبت توسعه شبکه ای فیبرنوری زمانی آشکار می شود که حتی قطع آنی و کوتاه مدت جریان این شبکه، فرایند کار در بسیاری از بخشهای دولتی ،خدمات و مردم را مختل می کند.
اگرچه استفاده از فیبرنوری و فناوری نوین اینترنت در کشور ما نسبت به سایر کشورها با تاخیر صورت گرفته اما در همین مدت کوتاه اقدامات مناسبی برای توسعه شبکه اینترنت در شهرها و روستاها، قطب های صنعتی و دانشگاهی و دیگر بخشهای اقتصادی و خدمات انجام گرفته است.
توسعه فناوری فیبرنوری ازسال ؟؟؟؟ میلادی به بعد در کشورهای پیشرفته باعث شدکه همواره مخابرات نوری بعنوان یک انتخاب مناسب مطرح باشد و تا سال ؟؟؟ ؟ میلادی در دنیا نزدیک به دو میلیون کیلومتر کابل نوری نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
فیبر نوری از پالس های نور برای انتقال داده ها از طریق تارهای سیلکون بهره می گیرد و یک کابل فیبر نوری که کمتر از یک اینچ قطر دارد می تواند صدها هزار مکالمه ؟ صوتی را حمل کند.
فعالیتهای پژوهشی در زمینه فیبر نوری در ایران به اوایل دهه ؟؟بازمی گردد و در سال ؟؟؟؟ تولید فیبر نوری با ظرفیت 50هزار کیلومتر در سال در ایران آغاز شد.
از آن زمان تاکنون پیشرفت مطلوبی در زمینه توسعه شبکه فیبر نوری حتی در استانهای کم برخوردار نظیر چهارمحال و بختیاری انجام گرفته است که روند توسعه و تکمیل آن ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری به خبرنگار ایرنا گفت: برای توسعه شبکه فیبرنوری به عنوان زیرساخت توسعه نوین در مناطق شهری و روستایی این استان در سالهای اخیر گامهای مطلوبی برداشته است.
علیرضا فتحی طول شبکه فیبری نوری این استان را دوهزار و 360کیلومتر اعلام کرد.
وی گفت: تا سال 80 در استان 600کیلومتر شبکه فیبرنوری اجرا شده بود اما در چهارسال گذشته با ایجاد 109پروژه فیبرنوری و تجهیزات مربوطه با صرف 49 میلیارد و 552میلیون ریال،یکهزار و 567کیلومتر به شبکه فیبرنوری استان افزوده شد.
فتحی تصریح کرد: اکنون تمام شهرها وبیش از %80 روستاهای پرجمعیت استان چهارمحال و بختیاری به شبکه فیبرنوری وصل می باشند.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری نیز 90 کیلومتر فیبر نوری در استان در حال اجرا می باشد که میزان پیشرفت فیزیکی آن حدود %50 است.
به گفته وی، اکنون اکثر دانشگاه ها، بانکها و قطب های صنعتی استان به این شبکه متصل اند.
671 شماره 164 ساعت 18:00 تمام
۰ نفر