۴۹۰ روستای چهارمحال و بختیاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

شهرکرد – ایرنا - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست دولت در خصوص اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات گفت: با اقدامات انجام شده از ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان در زمان حاضر ۴۹۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

بهنام امانی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس آمارهای موجود درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار متصل به شبکه ملی اطلاعات از ۶۴ به ۹۲.۷ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از این تعداد روستای بالای ۲۰ خانوار ۲۰۸ روستا باید در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شد که تاکنون ۱۲۳ روستا به این زیرساخت متصل و مابقی ۸۵ روستای دیگر نیز تا پایان سال متصل می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای ارتباط روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات گفت: از این میزان اعتبار هزینه شده یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال بابت احداث ۲۱ سایت و ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بابت ارتقای ۷۴ سایت هزینه شده است.

وی توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی پایدار در مناطق محروم و روستایی برای ارائه حداقل چهار خدمت اصلی شامل سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی از جمله مزایای توسعه شبکه ملی اطلاعات به شمار می‌رود.

امانی رشد انواع خدمات بومی و داخلی در بستر فضای مجازی، برنامه‌ریزی در راستای تحقق خودکفایی در تولید تجهیزات مورد نیاز شبکه ثابت، افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات به مردم، خودکفایی در تولید تجهیزات و سامانه‌های امنیتی مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات، امکان دسترسی مردم به انواع خدمات الکترونیکی و کاهش شکاف دیجیتالی، سهولت کسب و کار، خرده فروشی الکترونیکی، دسترسی خانوارهای به اینترنت سیار با سرعت بالا و کاهش مراجعه‌های مردمی به دستگاه‌های اجرایی را از مزایای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد. سهمی از اقتصاد دیجیتال ایجاد می شود.

اجرای فیبرنوری در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح توسعه فیبرنوری در شهرها با عنوان فیبرنوری منازل و کسب و کارها مطرح است، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این طرح در ۴۳ شهر استان در دست پیگیری است.

امانی اظهار داشت: در زمان حاضر طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر سفیددشت به طور کامل اجرا و در شهر آلونی به پایان رسیده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرکرد به حدود ۱۵۰ کیلومتر حفاری نیاز دارد، افزود: با اقدامات انجام شده پیش بینی می‌شود تا هفته دولت پیش رو این طرح در شهر شهرکرد به بهره‌برداری برسد.

امانی یادآور شد: همچنین مابقی شهرهای چهارمحال و بختیاری نیز در مراحل انعقاد قرارداد، طراحی و انتخاب پیمانکار قرار دارند که از سوی ۲ اپراتور آسیاتک و مخابرات در حال پیگیری و اجرا است.

به گفته وی، تجهیز روستاها به فیبر نوری سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در خصوص تجهیز روستاها به فیبر نوری و تغییر ارتباطات روستایی گفت: این طرح در روستاها در ۲ فاز شامل فاز نخست ۴۰۸ کیلومتر و در فاز دوم ۸۸۵ کیلومتر به مخابرات ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: تاکنون از فاز نخست ۳۵۵ کیلومتر و از فاز دوم ۵۰ کیلومتر در مسیرهای ارتباطی روستاها اجرا شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای توسعه اشتغال‌زایی و حمایت از فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تسهیلاتی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند در سامانه توان آفرین ثبت نام کنند.

امانی یادآور شد: تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به ۶ نفر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مصوبه به مبلغ ۴۹۹.۵ میلیارد ریال که برای پرداخت به بانک ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از ۸۵۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha