۳۰ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7421759
T T
۰ نفر
یک مسوول: روابط عمومی ها تنها جایگاه ارتباطی با رسانه ها هستند .............................................................
کرمان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/03/87 داخلی.اجتماعی.روابط عمومی.
دبیر انجمن روابط عمومی استان کرمان گفت: روابط عمومی های هر سازمان تنها جایگاه و پل ارتباطی با رسانه ها هستند.
"محمد بصیریان" روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی سازمان ها در بخش وظایف برون سازمانی برقراری ارتباط موثر، کارآمد و سنجیده با رسانه ها به خصوص مطبوعات است.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی، هنر کاربرد خردمندانه از رسانه های جمعی برای نفوذ در افکار عمومی است، بیان کرد: رسانه ها مهمترین ابزار انتقال اطلاعات و آگاهی ها در تحقق فرآیند ارتباطات هستند.
بصیریان تاکید کرد: روابط عمومی ها باید با بهره گیری از انواع تکنیک ها و فنون ارتباطات رسانه ای از ظرفیت اطلاع رسانی رسانه ها برای انتقال اخبار و پیام های سازمان خود به مخاطبان استفاده کرده و افکار عمومی را با سیاست- های خود آشنا کنند.
عضو انجمن متخصصان روابط عمومی کشور عدم شناخت کافی نسبت به توانایی ها، جایگاه، محدودیت ها و ظرفیت ها از سوی روابط عمومی و رسانه های جمعی نسبت به یکدیگر را از مهمترین چالش های ارتباطی بین این دو مهم دانست.
وی کمبود نیروی انسانی متخصص، عدم برخورد صادقانه با خبرنگاران، کمبود خبرنگاران متخصص، حذف روابط عمومی ها و ارتباط مستقیم با مدیران و عدم ثبات در حوزه کاری خبرنگاران را از مهمترین مشکلات مشترک این دو بخش دانست.
بصیریان اظهار امیدواری کرد: نهادهای مردمی و صنفی فعال در عرصه ارتباطات با برگزاری نشست های علمی و تخصصی و تهیه و تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های جامع ارتباطی نسبت به رفع موانع و ضعف های بین روابط عمومی و رسانه ها اقدام نمایند.
507/659 شماره 319 ساعت 18:08 تمام
۰ نفر