۱۶ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7439024
T T
۰ نفر
توسعه برنامه های فرهنگی اساسی ترین راه حل مشکل ترافیک سنندج است ...............................................................
سنندج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/05/87 داخلی.اجتماعی.ترافیک شهری.
مشاور ساماندهی ترافیک شهر سنندج مرکز استان کردستان گفت : توسعه برنامه های فرهنگی اساسی ترین راه حل مشکل ترافیک این شهر است.
دکتر مهدی ریاضی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک این استان افزود : توجه به مسایل فرهنگی موثرترین و نیز کم هزینه ترین برنامه در رفع مشکلات شهری بوده که متاسفانه همیشه به فراموشی سپرده می شود.
وی تداخل مردم با خودرو در خیابانها ، عدم توجه به قوانین رانندگی و قدیمی بودن بافت مرکزی شهر و نیز نبود پارکینگ عمومی در محل های شلوغ شهر را مهم ترین عوامل سنگینی ترافیک در سنندج اعلام کرد.
وی گفت : بی توجهی مسوولان به موضوع اولویت برنامه ها در اجرای طرح ها همیشه موجب تاخیر در اجرای طرحها شده است.
دکتر ریاضی با تکید بر اجرای برنامه های فرهنگی در طرحهای اجتماعی ، اظهار داشت : در معضل ترافیک نیز بدون توجه به مسایل فرهنگی هیج طرحی جوابگو نخواهد بود.
وی با اشاره به آغاز اجرای طرح ساماندهی ترافیک سنندج در دو سال اخیر افزود : برای رفع مشکل ترافیک شهر سنندج ، طرح چراغ دار کردن تقاطع ها ، هماهنگ سازی چراغها و یک طرفه کردن خیابانها از جمله طرحهای پیشنهادی بوده است.
وی گفت : طرح ساماندهی ترافیک شهر سنندج بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است که اجرای کامل آن نیازمند تعامل و همفکری بیشتر دستگاه های مربوط است.
ریاضی تاخیر در پرداخت هزینه مشاوره اجرای طرحها و بی توجهی مسوولان شهر سنندج به اجرای طرحهای پیشنهادی مشاوران ساماندهی ترافیک را اساسی ـ ترین عامل تاخیر در اجرای این برنامه عنوان کرد.
سرپرست راهنمایی و رانندگی استان کردستان نیز ، اجرای طرحهای ترافیک غیر کارشناسی را در سطح شهر عاملی دیگر در افزایش ترافیک بیان کرد.
سرهنگ عارف قادرزاده افزود : طرحهای ترافیکی سطح شهر باید به گونه ای طراحی شود که ماموران راهنمایی در سطح شهر کم شود اما متاسفانه اکثر طرحهای اجرا شده در سنندج نیازمند بکارگیر نیروی بیشتری است.
وی آگاه سازی مردم از سوی رسانه های گروهی را در اجرای طرحهای ترافیکی امر لازم و ضروری خواند و افزود : هیج طرحی در سطح شهر بدون مشارکت و استفبال مردم قابل اجرا نخواهد بود.
7354/610/1139 شماره 430 ساعت 18:52 تمام
۰ نفر