۲۱ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7440212
T T
۰ نفر
فرماندار گناباد: 23 درصد جمعیت مرکز شهرستان گناباد دانشجو هستند ...............................................................
گناباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/05/87 داخلی.فرهنگی.سواد.
فرماندار گناباد گفت: 23 درصد جمعیت مرکز شهرستان گناباد دانشجو هستند.
محمد صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گناباد با چهار واحد آموزش عالی یکی از سه شهرستان در خراسان رضوی است که دارای دانشگاه علوم پزشکی می باشد.
وی با بیان این که گناباد مقام اول استان از نظر سطح برخورداری سواد را داراست، گفت: هیچ کارگر با سواد اما با تحصیلات زیر دیپلمی در گناباد بیکار نیست.
او افزود: آموزش پذیری مردم گناباد بسیار خوب است و پس از شهرک صنعتی توس، بزرگترین شهرک صنعتی در گناباد قرار دارد و این نشان از توان و ظرفیت بالای این شهرستان دارد.
وی با اشاره به برگزاری دومین همایش توسعه و سرمایه گذاری شهرستان گناباد در 31 مرداد امسال گفت: بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در گناباد است و امیدواریم با اجرای طرحهای بزرگ اقتصادی در آینده، گناباد به شهرستانی مهاجرپذیر تبدیل شود.
او بافت مذهبی، اجتماعی و فرهنگی گناباد را قابل قبول و زندگی در این شهر را به همین علت برای مهاجران آسان و مطلوب دانست و افزود: کمترین آمار جرم و جنایت در استان خراسان رضوی مربوط به گناباد است.
فرماندار گناباد زیرساختهای ارتباطی گناباد را نیز مناسب دانست و افزود: در گناباد، ضریب نفوذ تلفن ثابت و سیار در حوزه شهری 50 درصد و در حوزه روستایی 37 درصد است.
صفایی با اشاره به وجود معادن غنی سنگ های تزئینی ساختمان و وجود ظرفیت بالای مواد معدنی در گناباد تاکید کرد: باید به زیرساخت های این دو بخش توجه ویژه شده و نیروی انسانی متخصص تربیت شود.ک/3 1922/663/589/659 شماره 270 ساعت 16:21 تمام
۰ نفر