۲۸ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7442258
T T
۰ نفر
حاکمیت فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند نرم افزارها و برنامه های مناسب است ....................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/05/87 داخلی.اجتماعی.مذهبی.قرآن.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: حاکمیت فرهنگ قرآنی در جامعه نیاز به نرم افزارها و اجرای برنامه های مناسب دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی روز دوشنبه در آیین گشایش هشتمین دوره مسابقه های حفظ و مفاهیم قرآن مجید و نهج البلاغه افزود: برای این منظور باید همه تلاش های خودمان را روی تنظیم مناسب ذایقه نسل نوجوان و جوان کشور متمرکز کنیم.
وی با تقدیر از موسسه قرآن و نهج البلاغه کشور در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری مسابقه های مختلف گفت: بسنده کردن به طرح چند مورد سخنرانی و برگزاری مسابقه در اینگونه نشست ها صحیح نیست و باید نتیجه چنین برنامه هایی ورود قرآن به زندگی روزمره مردم و ترویج فرهنگ این کتاب آسمانی و برکات عالیه اخلاقی در جامعه باشد.
وی تصریح کرد: چندین موسسه قرآنی در کشور تاسیس شده اند و ایجاد چنین موسساتی کار مبارک و از نیازهای اساسی جامعه است، اما شمار افرادی که در اینگونه موسسات فعالیت دارند در مقایسه با جمعیت کشور بسیار پایین است.
حجت الاسلام عاملی افزود: باید ببینیم قرآن که سراسر آن نور هدایت و معنویت و پاسخ دهنده به تمام سوالات و مشکلات جامعه امروزی است تا چه میزان وارد زندگی روزمره مردم این جامعه شده است.
وی به مسوولان موسسات قرآنی در کشور توصیه کرد راهکارهای مانوس کردن نسل جدید و جوان جامعه را با قرآن بررسی کنند و آن را در جامعه به مورد اجرا بگذارند.
حجت الاسلام عاملی گفت: پیامبر اکرم (ص ) در راز و نیاز خود با پروردگار همواره می گفت تمام درد و فکر من این است روزی فرا برسد که قرآن را از امت من جدا کنند.
وی با اشاره به اینکه انسان موجود بسیار پیچیده ای است، افزود: هر مقطع سنی نیازهایی دارد که کشف این نیازها و ارضای آن ها همان تربیت است.
امام جمعه اردبیل اظهارداشت: ائمه اطهار (ع) و به ویژه پیغمبر (ص ) شاهکارهای تربیتی بسیار ارزنده ای داشته اند که باید جامعه امروزی از آن ها بهره های فراوان ببرد.
او گفت: اگر دختر بچه ای نقاشی را که ترسیم کرده است به پدر خود نشان دهد و پدرش به آن توجهی نکند، آثار روانی و تربیتی نامطلوبی روی کودک خواهد گذاشت و امثال این موارد نکات بسیار باریکی در تربیت نسل جدید هستند که باید مورد توجه قرا گیرند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مسوول موسسه قرآن و نهج البلاغه کشور نیز در این آیین گفت: امید است شرکت کنندگان در این دوره از مسابقه های قرآنی ضمن استفاده از تجربیات همدیگر آموخته هایشان در دل و جان نفوذ کند و در رفتار و کردار آنان نمایان شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضازاده جویباری افزود: هدف از برگزاری این مسابقه ها ایجاد انگیزه و علاقه بیشتر در حافظان قرآن مجید ، ارتقای سطح کیفی فعالیت های قرآنی و ایجاد شور و نشاط در میان نوجوانان و جوانان می باشد و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.
وی از مسوولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل و استانداری اردبیل که در برگزاری این مسابقه مساعدت کرده اند تقدیر کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل هم در این آیین گفت: دنیای امروز سرتاسر فتنه و فساداست و جامعه امروز ما به جریان شناسی و یافتن مصداق های قرآنی نیاز دارد.
فیروز احمدی ، با اشاره به اینکه نیاز اساسی جامعه ما تربیت نیروی انسانی قرآنی است، افزود: به برکت نظام اسلامی، ولایت فقیه و دولت کریمه جمهوری اسلامی همه شرایط برای تربیت قرآنی و فرهنگی در جامعه فراهم است.
هشتمین دوره مسابقه های سراسری حفظ قرآن مجید توسط موسسه قرآن و نهج- البلاغه کشور از امروز تا 31 مرداد ماه جاری در شهر اردبیل ادامه می یابد.
در این مسابقه ها 350 نفر از خواهران و برادران حافظ قرآن از سراسر کشور در رشته های گوناگون و نیز مفاهیم قرآن مجید و نهج البلاغه با هم رقابت می کنند.ک/2 592/587 شماره 177 ساعت 13:53 تمام
۰ نفر