۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7442702
T T
۰ نفر

طرح جامع شهر سنندج تصویب شد

۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7442702
طرح جامع شهر سنندج تصویب شد ................................................
سنندج، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/05/87 داخلی.اقتصادی.مسکن.هفته.دولت.
رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان از تصویب طرح جامع شهر سنندج مرکز این استان در کار گروه مسکن و شهرسازی کشور خبر داد.
محمد رسولی روز سه شنبه در جمع نمایندگان رسانه های خبری استان کردستان در سنندج گفت : این طرح دو هفته پیش به تصویب رسید و در هفته دولت امسال رونمایی خواهد شد.
وی همچنین به طرحهای جامع و تفصیلی شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: طرح جامع و تفصیلی شهرهای قروه، بانه، سقز و مریوان نیز به تصویب رسیده است و جهت اجرا به شهرداری ها ابلاغ شده است.
وی با بیان این که طرح جامع شهرستان دیواندره نیز به تصویب رسیده است گفت: طرح جامع و تفصیلی شهرستان بیجار و کامیاران نیز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
رسولی با اشاره به این که بر اساس طرحهای جامع وزارت مسکن و شهرسازی، کشور به 10 منطقه صنعتی تقسیم شده است، گفت: استان کردستان به همراه استان های کرمانشاه، ایلام و لرستان در این طرح با عنوان منطقه " زاگرس " ثبت شده اند.
وی تصریح کرد: همچنین بر اساس این طرح استان کردستان به سه ناحیه شامل ناحیه اول شهرهای سنندج، مریوان و سروآباد، ناحیه دو شامل شهرهای سقز و بانه و ناحیه سوم شامل شهرهای قروه، بیجار و دهگلان تقسیم شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به شهر جدید سنندج اشاره کرد و گفت: طرح مطالعات امکان سنجی ساخت شهر جدید سنندج تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.
رسولی افزود: شهر جدید با ظرفیت 50 هزار تن سکنه در 30 کیلومتری شهر سنندج در مسیر جاده کامیاران احداث خواهد شد.
به گفته وی نبود عکس های هوایی از شهر سنندج در مقیاس یک به 25 هزار که برای مطالعات ضروری است، عامل اصلی طولانی شدن مدت زمان انجام طرح امکان سنجی است.
وی افزود: در دو دهه اخیر رشد جمعیت و مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر سنندج موجب شد که این شهر بیش از حد معمول گسترش فیزیکی یابد و اکنون با مشکل کمبود مسکن و زمین مسکونی و اجاره نشینی روبرو شده است.
وی گفت: نبود زمین مناسب برای ساخت مسکن سبب شد در چند سال اخیر بسیاری از مردم و تعاونی های مسکن اقدام به خرید زمین خارج از محدوده شهری کرده و افراد سودجو زمین های متعلق به مسکن و شهرسازی و دیگران را با قولنامه بفروشند.
به گفته رسولی مهمترین راهکار برای اسکان جمعیت سرریز شهر سنندج ساخت شهری جدید در مجاورت آن است. ک/3 533/610/1139 شماره 256 ساعت 14:29 تمام
۰ نفر