۲۲ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7462067
T T
۰ نفر
کارشناسان آموزشی گیلان: انجمن اولیاء و مربیان نماد مشارکت مردم است .................................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/07/87 داخلی.فرهنگی.
کارشناسان آموزشی استان گیلان معتقدند: انجمن اولیاء و مربیان، نماد مشارکت مردم و تجلی همکاری و همگامی آنها با نظام تعلیم و تربیت است.
آنان در آستانه فرارسیدن هفته پیوند "خانه و مدرسه" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزودند: انجمن های اولیاء و مربیان حلقه اتصال خانواده و آموزش و پرورش هستند.
آنان گفتند: خانواده و مدرسه در حکم دو نهاد اصلی، قبل از نهادهای دیگر زمینه را برای دستیابی به آرمانهای تربیتی و توسعه جامعه فراهم می کند.
کارشناسان آموزشی خانواده را اصلی ترین نهاد اجتماعی دانستند و اظهار داشتند: خانواده زیربنای جوامع و منشا فرهنگ ها و تمدن ها در طول تاریخ بشر بوده است.
آنان معتقدند که توجه و پرداختن به نهاد مقدس و بنیادی خانواده و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی همواره موجب اصلاح جامعه و خانواده بزرگ انسانی می شود که یقینا غفلت از آن موجب دورشدن انسان از حیات واقعی خواهد شد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در جامعه بسیار گسترده اطلاعاتی به سرمی بریم، که در آن عوامل زیادی شامل رسانه های جمعی، فرهنگ عمومی و عوامل محیطی بر رفتار و کردار و بینش فرزندان ما تاثیر دارد.
"سیدمصطفی حسینی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در چنین شرایطی لازم است که دو نهاد مقدس خانه و مدرسه نقش حیاتی و اثر بخشی خود را در رابطه با آینده سازان این مرز و بوم ایفا کنند.
وی اظهار داشت: انجمن های اولیاء و مربیان به عنوان حلقه اتصال خانواده و آموزش و پرورش هستند که باید به طور جدی به آن پرداخت.
وی اضافه کرد: هر قدر جایگاه اولیاء و خانواده ها ارتقاء یابد، یقینا علاقمندی، میل و رغبت آنها برای مشارکت در مدارس افزایش می یابد، این امر موجب توسعه مدارس می شود.
کارشناس مسوول انجمن اولیاء و مربیان سازمان آموزش و پرورش استان گیلان گفت: انجمن اولیاء و مربیان، نماد مشارکت مردم و تجلی همکاری و همگامی آنها با نظام تعلیم و تربیت است.
"اسدالله اسدی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عمیق ترین و وسیع ترین ارتباط جامعه با مردم از طریق آموزش و پرورش و اولیاء و مربیان صورت می گیرد.
وی اظهار داشت:هفته پیوند"خانه و مدرسه" نقطه عطفی در مجموعه فعالیتهای انجمن اولیاء و مربیان به شمار می رود.
وی تحکیم بنیان خانواده، جذب امکانات مالی و تخصصی اولیاء در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، آشناکردن اولیاء با اصول و روشهای برقراری رابطه انسانی را از اهداف انجمن اولیاء و مربیان عنوان کرد.
وی نگاه جدید سازمان مرکزی به انجمن اولیاء و مربیان را شعار تحول محور عنوان کرد و افزود: مبنای سیاست جدید نیز بر حول محور تحول بنیادی است.
وی با بیان این مطلب که انجمن اولیاء و مربیان در نظام آموزشی ما مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: هنوز جایگاه انجمن اولیاء و مربیان شناخته شده، نیست.
وی گفت: در سالهای اخیر شاهد نگاه منفی خیلی از خانواده ها به انجمن اولیاء و مربیان از باب اینکه این نهاد تنها یک نهاد خیریه است، بوده ایم.
وی تاکید کرد: این در حالی است که یکی از مهمترین اهداف انجمن اولیاء و مربیان توسعه مشارکتهای همه جانبه مربیان در عرصه تعلیم و تربیت است.
وی گفت: یقینا با مشارکت فعالانه اولیاء در بسیاری از شاخص های عملکردی شامل آموزشی، تربیتی و ... شاهد تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش خواهیم بود.
24 تا 30 مهرماه هفته پیوند خانه و مدرسه نامگذاری شده است. ک/4.
7286/604 شماره 121 ساعت 11:58 تمام
۰ نفر