۶ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7467014
T T
۰ نفر
آئین بزرگداشت شاعر و عارف "ملا محمد فضولی" در تبریز برگزار شد ............................................................
تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/08/87 داخلی.فرهنگی.شاعر.فضولی.
پانصد و سی امین سال تولد "ملامحمد فضولی" عارف و شاعر نامی مشرق زمین،در آئینی ویژه از سوی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گرامی داشته شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این آئین که روز دوشنبه در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز ترتیب یافت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از این عارف و حکیم بزرگ به عنوان یکی از بلند آوازه ترین شاعران تاریخ ایران زمین و الهام گرفته از سرچشمه های زلال عرفان اسلامی یاد کرد.
"احمد احمدی منش" یادآور شد: آثار منظوم این عارف فرزانه به سه زبان فارسی، ترکی و عربی در دست علاقه مندان است و وجود حکمت و عرفان در آنها نشان از ایمان و روح بلند وی دارد.
وی معرفی و تلاش برای عرضه آثار بزرگان ادب و هنر ایران اسلامی از خطه آذربایجان را به دور از هر نوع سلیقه و تعصب خاص ، از اهداف ارشاد اسلامی استان اعلام کرد.
این گزارش حاکیست که در ادامه این آئین جمعی از استادان برجسته ادب و هنر کشور و آذربایجان از جمله علی نظمی ، یحیی شیدا، میرصالح حسینی و خسرو سرتیپی به قرائت سروده های خود در این ارتباط پرداختند.
آئین گرامیداشت پانصدو سی امین سال تولد فضولی با مشارکت خانه موسیقی و انجمن ادبی تبریز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.کد/2 612/586/ 607 شماره 277 ساعت 15:13 تمام
۰ نفر