۱۱ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7468843
T T
۰ نفر
یک عضو شورای ترافیک خواستار اجرای طرح جامع ترافیک شهر بجنورد شد ...............................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/08/87 داخلی.اجتماعی.انتظامی.ترافیک.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی خواستار عملیاتی شدن طرح جامع ترافیک شهری در بجنورد مرکز این استان شد.
به گزارش ایرنا سرهنگ "صمد اسفندیاری" روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: مطالعات اجرای طرح مذکور از 5/2 سال قبل پایان یافته که با اجرای این طرح معضلات ترافیکی شهر بجنورد به حداقل خواهد رسید.
این عضو شورای ترافیک خراسان شمالی از مسوولان مرتبط استانی خواست در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
سرهنگ اسفندیاری از اجرای عملیات مرمت و اصلاح هندسی تقاطع "خوشی" به عنوان پرترافیک ترین تقاطع شهر بجنورد خبر داد و گفت: در این طرح عملیات تعریض و نصب چراغ فرمان هوشمند سه زمانه پیش بینی شده که بار ترافیکی و تصادفات را در تقاطع کاهش می دهد.
وی در خصوص تصادفات در معابر شهری استان گفت: طی هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تصادفات منجر به فوت 34 درصد و شمار زخمی شدگان در سانحه رانندگی دو درصد رشد داشته است.
او شمار قربانیان و زخمی شدگان تصادفات معابر شهری استان را به ترتیب 35 و یکهزار و 915 نفر در سال جاری اعلام کرد و افزود: 40 درصد این تصادفات مربوط به وسایط نقلیه شخصی و عامل بروز 31 درصد نیز موتورسیکلت سواران بوده اند.
فرمانده راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی همچنین از صدور 104 هزار و 177 برگ جریمه برای رانندگان متخلف در معابر شهری استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 23 هزار و 415 برگ جریمه صادر شده مربوط به عدم استفاده از کمربند ایمنی است.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت، پلیس 13 هزار و 731 دستگاه موتور را به دلیل تخلف توقیف کرده است.
او از اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسواران در معابر شهری استان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری یگان ویژه پاسداران در شهر بجنورد در حال انجام است.
سرهنگ اسفندیاری، انتخاب گذربان و پلیس مدرسه به ترتیب در مدارس حاشیه جاده ها و شهرهای استان را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد و افزود: در این خصوص برگزاری کلاسهای آموزشی برای دانش آموزان علاقمند با همکاری آموزش و پرورش از هفته جاری آغاز شده است.
وی بیان کرد: طرحهای گذربان و پلیس مدرسه در چند سال اخیر با هدف ایجاد امنیت برای دانش آموزان هنگام عبور از جاده ها و خیابانهای مسیر خانه - مدرسه در ایام سال تحصیلی اجرا می شود. ک/2 623/626/659 شماره 271 ساعت 14:23 تمام
۰ نفر