۲۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7487858
T T
۰ نفر

امام جمعه یاسوج: غدیر یک واقعه معمولی نیست

۲۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7487858
امام جمعه یاسوج: غدیر یک واقعه معمولی نیست ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/27 دین.داخلی.عیدغدیر خم امام جمعه یاسوج و مسوول بنیاد بین المللی غدیر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: غدیرخم یک واقعه معمولی نیست بلکه بزرگترین عید مسلمانان و به ویژه شیعیان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی چهارشنبه در مراسم جشن عید سعید غدیرخم در جمع اقشار مختلف مردم یاسوج افزود: عید سعید غدیرخم عید ولایت ، ادامه نبوت ، تلاقی کاروان امامت و رسالت ، روز تکمیل دین ، روز اتمام نعمت و روز مایوس شدن کفار از تسلط یافتن بر مسلمانان است.
وی ، غدیر را یک تفکر ناب دانست و بیان کرد: اگرغدیر نبود ، رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص ) و زحمات 23 ساله آن حضرت در راه تبلیغ دین مبین اسلام بی ثمر بود ، دین الهی کامل نمی شد و نعمت خدا بر مردم تمام نبود.
حسینی اظهار داشت: در بین اصحاب و یاران پیامبر گرامی اسلام (ص ) هیچ فردی به جز حضرت علی (ع) شایستگی جانشینی آن حضرت را نداشت و از آنجا که این انتصاب شایسته از سوی پروردگار متعال انجام شد ، با سایر انتصاب ها متفاوت است.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه عید سعید غدیرخم بزرگترین عید الهی محسوب می شود ، انجام برخی اعمال از قبیل عیادت از بیماران ، صدقه دادن ، صله رحم و رسیدگی به حال مستمندان در این روز مهم از سوی ایمه اطهار (ع) بسیار سفارش شده است.
در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله سرود ، نمایش ، مسابقه و مولودی خوانی اجرا شد.
مراسم جشن عید سعید غدیرخم در سایر شهرها و بخش های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز باشکوه خاصی برگزار شد. ک/2 563/7534 / 640 شماره 100 ساعت 16:37 تمام
۰ نفر