۲۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7488155
T T
۰ نفر
اختتامیه جشنواره نوآوری، شکوفایی و پژوهش در بندرانزلی برگزار شد ...............................................................
بندرانزلی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/09/87 داخلی.علمی.پژوهش.
بندرانزلی- جشنواره نوآوری، شکوفایی و پژوهش روز پنجشنبه با حضور جمعی از پژوهشگران ، استادان دانشگاه ، دانشجویان و مسوولان در مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی به کار خود پایان داد.
به گزارش ایرنا، در این آیین به سه پژوهشگر برگزیده دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ، یک پژوهشگر برگزیده وزارتخانه ها و سازمان های اجرایی و چهار نواور و مخترع لوح تقدیر و جوایزی اهداء شد .
رییس پارک علم و فناوری گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: منافع حمایت از پژوهشگران به کل مردم و جامعه باز می گردد.
" حمید متقی طلب " اظهار داشت: ارتباط بین مراکز علمی پژوهشی و مراکز اجرایی ، کشور را که برنامه هایش را بر مبنای دانایی محوری قرار داده به حرکت در می آورد.
وی با اشاره به این که پارک فناوری گیلان جزء پارکهای فناوری برتر کشور شناخته شده است ، برای نهادینه شدن فرهنگ تحقیق و جشنواره های پژوهش و همچنین رشد و شکوفایی استان و کشور در حوزه های عملی فناوری و غیره ابراز امیدواری کرد .
امام جمعه بندرانزلی نیز در این آیین گفت: رسیدن به افقهای چشم انداز و دستیابی به رتبه نخست علمی و فناوری منطقه موانعی دارد که باید برای رفع آن بیندیشیم .
حجت الاسلام " سید محمد میرتبار " اظهار داشت: در چند سال اخیر کارهای پژوهشی بسیاری صورت گرفته ولی قسمت اعظم آن در کتابخانه ها خاک می خورد.
وی افزود: طبق استانداردهای جهانی در هر جامعه ای باید به ازای هر یک میلیون نفر دو هزار پژوهشگر وجود داشته باشد که اکنون در کشور ما این رقم حدود 500 نفر است.
امام جمعه بندرانزلی یکی از مشکلات مهم بر سر راه پژوهش را رژیم مالی آن خواند و بر لزوم حمایت مالی از پژوهشگران تاکید کرد.
وی همچنین مدارس را بهترین محل برای تقویت اعتماد به نفس ، تمایز استعدادها و شکوفا شدن خلاقیت ها دانست و متذکر شد مسوولان آموزش و پرورش کشورمان باید به این معنا توجه کنند.
در این جشنواره 13 مرکز علمی، دانشگاهی و سازمانی شرکت کرده و طرحها و پژوهشهای خود را در معرض دید عموم قرار داده بودند.
غرفه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی ، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی نیز بعنوان غرفه های برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
506/7152/620 شماره 268 ساعت 16:32 تمام
۰ نفر