۱ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7530165
T T
۰ نفر
یک مسول:برای اجرای طرح مسکن مهر در مازندران با کمبود زمین مواجه هستیم ......................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/10/86 داخلی.اقتصادی.مسکن.مهر.زمین.مازندران.
مدیر کل تعاون استان مازندران گفت: برای اجرای طرح مسکن مهر در این استان با محدودیت و کمبود زمین مواجه هستیم.
"محمدرضا باقرزاده" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قائمشهر افزود: برای اجرایی کردن طرح مسکن مهر به زمینهایی با مقیاس زیاد برای ساخت مجتمع های مسکونی نیاز است.
وی ادامه داد: در حالیکه با توجه به تراکم جمعیت در مازندران زمین با مقیاس زیاد برای ساخت مجتمع های مسکونی وجود ندارد.
"باقرزاده" گفت: برخی از زمینها برای ساخت مسکن مهر می تواند از طریق سازمانهای دولتی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی با اولویت در اختیار دادن مسکن به کارکنان این سازمانها برای این امر اختصاص یابد.
به گفته وی معارض داشتن اراضی دولتی با وسعت بالا دراین استان خود یکی از موانع در عملیاتی نشدن طرح مسکن مهردر مازندران به شمار می رود.
"باقرزاده" با اشاره به اینکه در حال حاضر زمین برای ساخت مسکن مهر در بهشهر، کیاکلا و مرزن آباد نوشهر فراهم شده است گفت:متقاضیان شهرهایی که زمین برای ساخت مسکن مهر در آنان وجود نداشته باشد به شهرهای همجواری که زمین دارند سوق داده می شوند.
وی تصریح کرد: در سال جاری برای تهیه زمین مسکن مهر مازندران از سوی وزارت مسکن و شهرسازی یکصد میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شد که تاکنون ده میلیارد ریال آن تخصیص یافت.
مدیر کل تعاون استان مازندران با اشاره به اینکه سهمیه مازندران در سالجاری برای بهره مندی از مزایای مسکن مهر 30هزار نفر است گفت: تاکنون 84 هزارمازندرانی برای بهره مندی از این مزایا بصورت اینترنتی ثبت نام کردند.
وی متاهل بودن، زنان سرپرست خانوار، داشتن حقوق کمتر از چهار میلیون ریال ، سکونت حداقل پنج ساله در منطقه و دریافت نکردن تسهیلات یارانه ای دولتی و زمین را شرایط افرادبرای بهره مندی از مزایای مسکن مهر برشمرد.
"باقرزاده" گفت: با توجه به تعداد بالای ثبت نام درمسکن مهرپس از پالایش و ارزیابی شرایط ثبت نام شوندگان به تعداد سهمیه درنظرگرفته شده به افراد تسهیلات پرداخت می شود.
وی از تشکیل 160 تعاونی مسکن مهر در سطح استان مازندران خبر داد و ادامه داد150: تعاونی دیگر در شرف تشکیل است.
"باقرزاده" اجاره دادن زمین بمدت 99 سال و پرداخت 150 میلیون ریال تسهیلات ساخت و آماده سازی مسکن را از مزایای این طرح برشمرد.ک/3 506/7329/ 503/402 شماره 016 ساعت 09:37 تمام
۰ نفر