۴ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7557207
T T
۰ نفر
53 درصد مشترکان روستایی استان اردبیل از آب رایگان استفاده می کنند .................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/11/86 داخلی.اقتصادی.آب و فاضلاب روستایی.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اعلام کرد: حدود 53 درصد مشترکان آب آشامیدنی مناطق روستایی این استان از آب رایگان سالم استفاده می کنند.
علیرضا نعمت سلطانی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به افزایش نیافتن قیمت آب بها از سال 83 تاکنون گفت: براساس دستورالعمل جدید این شرکت، مشترکانی که کمتر از هفت مترمکعب آب مصرف می کنند از اخذ وجه آب بها و نیز آبونمان معاف شده اند.
وی استاندارد مصرف روزانه آب در روستاها را 90 تا 100 لیتر اعلام کرد و افزود: این الگوی مصرف در برخی از روستاهای استان اردبیل به علت محدود بودن منابع آب پایین و در برخی روستاها به علت وفور آب بسیار بالاست.
وی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال 73 درصد مشترکان روستایی استان 43 درصد آب تولیدی را مصرف کرده اند و در مجموع شاخص بهره مندی روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم نسبت به جمعیت ساکن در روستاها پایین است.
وی اظهارداشت: بهای آب مصرفی در روستاها پایین است و هر متر مکعب آب هم اکنون به قیمت 300 تا 600 ریال محاسبه می شود که این امر موجب شده تا مصرف آب آشامیدنی در روستاهای این استان بیش از الگوی مصرف شود.
سلطانی همچنین گفت: 375 هزار نفر از 509 هزار نفر جمعیت ساکن روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و سطح برخورداری آب در مناطق روستایی استان اردبیل 68 درصد است.
وی افزود: هم اکنون 70 درصد طرحهای آب و فاضلاب روستایی در مناطقی اجرا می شود که قبلا آبرسانی شده ولی به علت خشک شدن منابع آب و یا فرسوده شدن خط انتقال نیاز به بازسازی دارد، به همین علت شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم افزایش نیافته ولی سطح کیفی آب در مناطق روستایی استان به طور قابل ملاحظه ای رشد یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل سطح برخورداری روستاییان شهرستان گرمی از آب آشامیدنی سالم را کمترین سطح برخورداری در استان و حدود 48 درصد اعلام کرد و گفت: برای آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان طرح بزرگ ملی آبرسانی به یکهزار روستای منطقه مغان در حوزه شهرستانهای گرمی ، بیله سوار و پارس آباد با 700 میلیارد ریال برآورد سرمایه گذاری هم اکنون در حال مطالعه است.ک/3 535/618/587 شماره 158 ساعت 11:51 تمام
۰ نفر