۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7573304
T T
۰ نفر
امام جمعه گناباد: انگیزه غیر معنوی کاندیداها،انتخابات را آلوده می کند .....................................................................
گناباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/12/86 داخلی.سیاسی.انتخات.هشتم.ستاد.
امام جمعه گناباد گفت: کاندیداهایی که انگیزهای غیر معنوی داشته باشند فضای انتخابات را آلوده می کنند.
حجت الاسلام حسن صادقی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت : اولین آسیبی که به نظر می رسد در عرصه انتخابات از منظر عدم رعایت اخلاقی بارز و مشهود باشد این است که کاندیداها انگیزه های غیر معنوی داشته باشند.
وی افزود: در عرصه انتخابات هدف باید خدمت به اسلام و مردم باشد، لذا اولین نکته حائز اهمیت برای همه کاندیداها در میدان رقابت انتخاباتی خود را در معرض آزمون قرار می دهند.
وی بیان کرد: در مورد آسیب های انتخاباتی و عدم رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی، می توان به ارائه وعده های غیر ممکن یا وعده هایی که با مشکل و سختی محقق می شود توسط کاندیداها اشاره کرد.
صادقی گفت: کار اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذاری است ، لذا کاندیداها باید برنامه های خود را در این جهت ارائه نمایند، البته این به معنی عدم پیگیری برخی از پروژه ها و یا تلاش نکردن برای رفع مشکلات مردم بویژه مناطق محروم نیست.
وی افزود: اگر کاندیدای در غیر رسالت نمایندگی قول دهد باعث بروز مشکل می شود، یا با ایجاد رابطه غیر صحیح و خارج از قوانین و ضوابط اینکار را انجام دهد و یا سوء استفاده از جایگاه نمایندگی و با توسل به زور قول هایشان را در جامعه عمل می پوشاند باعث گسترش بی عدالتی و غیرعادلانه شدن خدمت رسانی می شود.
وی گفت : کاندیدایی که در زمان رقابت انتخاباتی قول می دهند و نتوانتد به وعده های خود عمل کند ، این باعث بدبینی مردم نسبت به نظام می شود.
امام جمعه گناباد ، اسراف کاری در تبلیغات را یکی دیگر از آسیب های در انتخابات برشمرد و افزود: تبلیغ کردن فی نفسه مشکلی ندارد، اما برخی از نامزدهای انتخاباتی عکس روی یک دیوار می چسباند که صاحبخانه آن ناراضی است.
وی از آسیب های دیگر انتخابات را تخریب عنوان کرد و گفت : در عرصه انتخابات، رقابت باید وجود داشته باشد اما رقابت سالم و مثبت و سازنده باشد.
صادقی افزود : هر چند که خرید و فروش آراء در حوزه انتخاباتی شهرستان گناباد دیده نشده، اما این امر می تواند به یکی دیگر از اعمال غیر اخلاقی انتخاباتی منجر شود.
وی گفت: بعد از پایان انتخابات باید همه کاندیداها و طرفداران از فرد پیروز حمایت کنند و از تهمت و یا تخریب او پرهیز نمایند.
وی اظهار داشت: همچنین نمایندگان منتخب مردم هم باید با متانت عمل کنند و از دیگر رقیبان خود که رقابت را گرم کرده بودند تشکر نمایند. کد/3 514/662/589/659 شماره 414 ساعت 15:47 تمام
۰ نفر