۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85403811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امام جمعه گناباد:‌ بالاترین رتبه دموکراسی حضور در انتخابات است

گناباد-ایرنا- امام جمعه گناباد گفت:‌ حضور گسترده مردم در انتخابات به عنوان مصداق بارز و مهم حمایت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و بالاترین رتبه دموکراسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه‌های نماز جمعه امروز گناباد در مصلی امام خمینی (ره) افزود:‌ دشمنان به شیوه های مختلف از چند ماه قبل در تلاشند تا مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی و دستاوردها و خدمات آن ناامید و از این طریق آنان را نسبت به حضور در انتخابات دلسرد کنند.

وی تصریح کرد:‌ این در حالی است که مردم با شرکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بار دیگر خط بطلانی بر ترفندها و سیاه نمایی های دشمنان می کشند و یازدهم اسفند به صحنه مهم ناامیدی معاندان تبدیل می شود.

امام جمعه گناباد بیان کرد:‌ در سایر کشورهای استکباری و اروپایی یا انتخابات برگزار نمی شود یا انتخابات آنها سالم نیست ولی در کشور ما به برکت نظام جمهوری اسلامی در ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب شاهد انتخاباتی سالم همراه با حضور حداکثری مردم بودیم.

حجت الاسلام صادقی نسب گفت:‌ در یازدهم اسفندماه جاری هم چهل و یکمین انتخابات در کشور در حال برگزاری است و با مشارکت گسترده مردم به برگ زرینی در دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تبدیل می شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سطح کشور روز جمعه در بیش از ۱۳۰ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی آغاز شد.

از مجموع ۸۴ هزار و ۳۸۰ واجد شرایط اخذ رای در این حوزه انتخابیه ۶۲ هزار و ۳۸۱ نفر مربوط به گناباد و ۲۱ هزار و ۹۹۹ نفر مربوط به شهرستان بجستان هستند.

پنج هزار نفر از واجدان شرایط شهرستانهای گناباد و بجستان را رای اولی ها شامل دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، دانشجویان سال نخست دانشگاه و یا سایر افراد دارای سن قانونی تشکیل می دهند.

افزون بر سه هزار نفر اعم اعضای هیات اجرایی، نظارت و حراست و تامین امنیت، دست اندرکار برگزاری انتخابات در این شهرستانها هستند و در هر شعبه به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ نفر برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۷ نفر، داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه گناباد و بجستان شدند که در نهایت هیات نظارت شورای نگهبان شرایط ۴۰ نفر را تایید کرد و با انصراف ۲۳ نفر در نهایت ۱۷ نفر در ادامه رقابتهای انتخاباتی حضور داشتند و در مهلت زمان قانونی سوم تا نهم اسفندماه جاری در ۶۱ نقطه و مکان تبلیغات کردند.

شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha