۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7912329
T T
۰ نفر
سفر ولیعهد بحرین به انگلیس هیچ مشروعیتی برای رژیم آل خلیفه به همراه نداشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/07 سیاسی.انگلیس.بحرین لندن - جنبش آزادیبخش بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کرد: سفر هفته گذشته ولیعهد بحرین به انگلیس و اروپا هیچ مشروعیتی برای این رژیم به همراه نداشت.
به گزارش ایرنا، این سازمان بحرینی مستقر در لندن در این بیانیه گفت: خاندان آل خلیفه در ادامه خیزش مردمی این کشور و برای دست و پا کردن مشروعیت و حمایت، بدون توقف در حال فعالیت است. از جمله این فعالیت ها سفر اخیر ولیعهد بحرین به انگلیس و برخی کشورهای دیگر اروپایی بود.
با این حال در این بیانیه تصریح شده است که سفر ولیعهد بحرین هیچ مشروعیتی برای آل خلیفه و کم رنگ کردن ظلم و دیکتاتوری آنان به همراه نداشت و تنها باعث شرم و خجالت میزبانان شد.
در لندن تظاهرکنندگان بحرینی همزمان با دیدار شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه با دیوید کامرون در مقابل اقامتگاه نخست وزیر در خیابان داونینگ تظاهرات کردند و روزنامه ایندیپندنت در تیتر خود نوشت: کامرون دیکتاتور را در آغوش می گیرد.
در این بیانیه بخشی از سخنان اخیر باراک اوباما درباره تحولات خاورمیانه نقل شده که در آن گفته بود: دستگیری های دسته جمعی و اعمال خشونت علیه معترضان در تضاد با حقوق شهروندان بحرینی بوده و موجب بلندتر شدن صداهای مشروع برای پیشرفت اصلاحات خواهد شد.
براساس بیانیه جنبش آزادیبخش بحرین، این کلمات در حالی گفته می شود که رژیم بحرین اکنون دو نفر از شهروندان خود را به بهانه واهی زیر گرفتن دو مامور پلیس با خودرو، به اعدام محکوم کرده است، حکمی که در سراسر جهان با محکومیت روبرو شد.
این بیانیه همچنین یادآور شده است که در تجمع روز پنجشنبه در مقابل سفارت بحرین در بروکسل و در تجمع دیروز اتحادیه های کارگری بلژیکی، اروپایی و بین المللی از رژیم آل خلیفه خواسته شد تا فشارها بر اتحادیه های صنفی آن کشور، فعالان کارگری و فعالان حقوق بشری را متوقف کرده و بیش از هزار کارگر اخراج شده را به سر کارشان برگرداند.
شارن بارو دبیرکل کمیته جهانی اتحادیه های کارگری در این باره گفت: مقامات بحرینی فشار بی رحمانه ای را برای خرد کردن اراده و خواست مسالمت آمیز سازمان های خواهان حقوق شهروندنی از جمله اتحادیه های کارگری وارد کرده اند. اکنون تهدیدهای جدی علیه امنیت جانی کسانی که تنها خواستار اصلاحات و عدالت هستند وجود دارد.
وی افزود: تلاش دولت برای تحمیل تفرقه و استنکاف از ایجاد تغییرات با سوء استفاده از نیروی سرکوب، اشتباه و غیر قابل دوام است. ما خواستار توقف فشارها و آزادی همه دستگیرشدگان از میان اتحادیه های کارگری، معلمین، روزنامه نگاران، دانشجویان و کارگران هستیم. تنها راه خروج از این بن بست که آینده کشور را تهدید می کند گشودن باب گفت و گوی صادقانه و توقف فشارها است.
کارکنان سفارت بحرین در بروکسل از گفت و گو با نمایندگان اتحادیه جهانی کارگران و شنیدن نگرانی های آنان سر باز زدند.
در ادامه بیانیه جنبش آزادیبخش بحرین آمده است: در فهرست جهانی صلح سال 2011 که روز 25 ماه مه منتشر شده بحرین از نظر شاخص صلح به قعر جدول سقوط کرده است. این شاخص که با احتساب 23 مولفه از جمله میزان احترام به حقوق بشر شهروندان و تعامل با همسایگان محاسبه می شود نشان می دهد بحرین با سقوط 51 پله ای به رتبه 123 رسیده است.
نویسندگان این بیانیه افزوده اند: رژیم بحرین در تلاش شبانه روزی برای بازگرداندن مسابقات اتومبیل رانیفرمول 1 به بحرین است. با این حال مقامات ارشد این مسابقه جهانی گفته اند بازگشت به پیستی که لااقل یک چهارم کارگران آن در ماه های گذشته شکنجه شده اند، ناممکن است.
امید برگزار کردن دوباره مسابقات فرمول 1 در بحرین درست مانند بقای خود خاندان آل خلیفه به عنوان حاکمان بحرین، دیگر برای همیشه از بین رفته است همچنین در این بیانیه گفته شده است که بر خلاف سفارت انگلیس در بحرین که تقاضاهای انگلیسی های بحرینی الاصل را نادیده می گیرد، سفارت فرانسه با دخالت خود موفق شد خانم نازیا سعید خبرنگار فرانسه 24 را که در بحرین دستگیر شده و تحت وحشتناک ترین شکنجه ها قرار گرفته بود، از آن کشور خارج کند.
اروپام 345** شماره 172 ساعت 16:56 تمام
۰ نفر