۶ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7940660
T T
۰ نفر
انتشاراطلاعات جدیدی درباره آگاهی دولت مرکل ازکشتارغیرنظامیان درقندوز ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/06 سیاسی.آلمان.اسلامی برلین - انتشار اطلاعات جدیدی درباره آگاهی دولت آلمان از رسوایی کشتارغیرنظامیان درقندوزافغانستان توسط نیروی هوایی ناتو وبه درخواست فرماندهان ارتش این کشور ، دولت آنگلا مرکل را در شرایط دشواری قرار داده است.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر رسانه های آلمان خبرهایی مبنی بر اینکه دولت آنگلا مرکل چند ساعت بعد از این حمله در جریان کشته شدن غیرنظامیان در قندوز قرار گرفته، منتشر کرده اند.
انتشار این اطلاعات باعث شده تا دولتمردان آلمانی که قبلا ادعا کرده بودند ، در جریان کشته شدن غیرنظامیان در این حمله قرار نداشته اند، با مشکلات و معضلات جدیدی مواجه شوند.
نشریه های آلمانی روز جمعه با درج تحلیل هایی شش ماه بعد از این حادثه در شهریورماه سال گذشته این سوال را مطرح کرده اند که آیا صدراعظم عمدا و به دلیل در پیش بودن انتخابات سراسری مهرماه حاضر به انکار این اطلاعات شده است.
اکنون رسانه ها گمانه زنی می کنند که این اطلاعات بصورت عمدی پنهان شده بود تا بر آرای حزب در استانه انتخابات تاثیر منفی نگذارد.
به نوشته نشریه اشپیگل، سرویس اطلاعات خارحی آلمان چند ساعت بعد از حمله کشته شدن غیرنظامیان را به اطلاع مقامات رسانده و اعلام کرده بود که 142نفر که بخشی از انها غیرنظامی بوده اند، در این حمله جان باخته اند.
به همین منظور امروز کمیسیون حقیقت یاب پارلمان آلمان با حضور وزیر سابق دفاع تشکیل جلسه داد و احزاب اپوزیسیون نیز خواستار ارایه اطلاعات لازم از سوی دولت شده اند.
درحال حاضر 4500 سربازآلمانی درافغانستان مستقر می باشند . تاکنون 39 سرباز آلمانی درافغانستان جان شان را ازدست داده وبیش از 120 سربازآلمانی دیگر درآنجا زخمی شده است.
یکی از فرماندهان نظامی آلمان روز چهارم سپتامبر برابر با 13 شهریور ماه سال گذشته در قندوز افغانستان به دنبال سرقت دو تانکر حامل سوخت توسط طالبان، دستور حمله هوایی را به این خودروها صادر می کند که بر اثر این حمله هوایی بیش از 140نفر که بیشتر انان غیر نظامی بودند، کشته شدند.
دولت و ارتش آلمان به دنبال کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی در افغانستان به دستور مقامات نیروهای نظامی این کشور، به دروغگویی و صادق نبودن در ارایه اطلاعات در این زمینه متهم شدند.
مقامات ارتش آلمان ادعا کردند که علت درخواست انجام این حمله، نگرانی از استفاده از این تانکرها در عملیات انتحاری بوده است.
این در حالی است که به گفته این مقامات این تانکرها در رودخانه ای گیر کرده و قادر به خروج از آن نبودند.
یونگ وزیر دفاع وقت آلمان بعد از این حمله، ادعا کرد که در جریان این حمله غیر نظامیان کشته نشده اند.
بعد از این رسوایی سربازرس ارتش آلمان که بالاترین مقام نظامی در این کشور محسوب می شود، استعفاکرد ضمن آنکه وزیر دفاع سابق و معاون وزیر دفاع فعلی نیز از سمت های خود کناره گیری کردند.
اروپام **250** شماره 105 ساعت 21:35 تمام
۰ نفر