۲۳ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7960403
T T
۰ نفر
کتاب قانون ابوعلی سینا به زبان چینی ترجمه و منتشر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/23 علمی آموزشی.ایران.چین.ابوعلی سینا پکن - کتاب القانون فی الطب ابوعلی سینا، دانشمند و حکیم برجسته ایرانی ، برای نخستین بار بصورت کامل به زبان چینی ترجمه و منتشر شد.
به گزارش ایرنا،این کتاب توسط پروفسور جو مینگ از اساتید دانشکده داروسازی دانشگاه پزشکی پکن از زبان انگلیسی به زبان چینی ترجمه و در ماه ژوئن سالجاری توسط انتشارات بهداشت خلق - پکن در سه هزار نسخه چاپ و منتشر شد.
این کتاب دارای چهار فصل به انضمام زندگینامه ابوعلی سینا و تصاویری از ترجمه های انگلیسی و آلمانی آن با سیصدو هفتادو یک هزار کاراکتر چینی در 299 صفحه است.
باتوجه به این که در طول تاریخ مبادلات پزشکی و داروهای سنتی بین چین و ایران ادامه داشته است، کتاب قانون ابن سینا نیز در این کشور مشهور و مورد توجه دانشمندان و دانشکده های طب سنتی چین بوده و بخشهایی از این کتاب در مقاطع مختلف به این زبان ترجمه و منتشر شده است.
این برای نخستین بار است که متن کامل کتاب قانون ابن سینا به زبان چینی ترجمه و منتشر شده است.
باتوجه به تلاشهایی که دولت چین برای معرفی طب سنتی این کشور به جهان به عمل می آورد، ترجمه و انتشار کتاب قانون می تواند سهم اندیشمندان ایرانی در توسعه علوم به ویژه علم پزشکی را نمایان تر سازد.
آساق ** 275 ** شماره 034 ساعت 08:42 تمام
۰ نفر