۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۲۹
کد خبر: 80002087
T T
۰ نفر

رشت - مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان گفت: در دوازدهمين مرحله طرح نوروزي اين جمعيت يكهزار و 680 نفر از امدادگران، نجاتگران و جوانان براي ارايه خدمات آماده شده اند.

دكتر 'جمشید محمدی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد از نیروهای هلال احمر در دو طرح شامل؛ امداد و نجات و راهنمای مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر استان گیلان در نوروز امسال به ارایه خدمات به مسافران خواهند پرداخت.

وی اظهار كرد: 27 پایگاه ثابت و موقت در طرح امداد و نجات و 29 پایگاه نیز برای راهنمای مسافران نوروزی به همره 31 دستگاه چادر خیمه های نماز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در طرح امداد و نجات جاده ای هلال احمر گیلان تجهیزات كامل امدادی و ست های نجات و استقرار شامل 28 دستگاه آمبولانس، شش دستگاه ست نجات برای عملیات رهاسازی آسیب دیدگان و در صورت نیاز اسكان اضطراری آماده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ادامه داد: در طرح راهنمای مسافران نوروزی بروشورهای آموزشی و نقشه استان بین مسافران توزیع می شود.

وی یادآور شد: مسافران نوروزی و هموطنان برای اعلام حوادث جاده ای و سوانح طبیعی در استان می توانند با شماره 147 مركز كنترل عملیات تماس بگیرند.

وی یادآور شد: امدادگران و جوانان برای آمادگی بیشتر برای ارایه خدمات مطلوب تر و بهتر طرح های جمعیت هلال احمر گیلان در ایام نوروز امسال از 18 تا 25 اسنفدماه در دوره های بازآموزی این جمعیت شركت می كنند.

طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر گیلان از 25 اسفندماه در استان اجرا می شود.ك/3.

7286/ 603