۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85031749
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مدیران در ارائه خدمات مطلوب نوروزی هماهنگی و تعامل لازم را داشته باشند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران نورزی گفت: مدیران، مسئولان دستگاه‌‎های مربوطه و فرمانداران هماهنگی و همکاری لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی غروب چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۲ در استانداری اظهار کرد: برای انکه میزبان خوبی باشیم باید ضمن تعریف وظایف دستگاه‌های خدمات سفر در یک ستاد با همکاری همدیگر اقدام موثر انجام شود.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و ورود مسافر در ایام مختلف از جمله تابستان و نوروز اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد این استان شدند که ۴۲ میلیون نفر اقامت داشتند از این‌رو باید از هم‌اکنون برای حضور مسافران نوروزی اقدامات و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح ظرفیت‌های گردشگری استان خاطر نشان کرد:‌باید ضمن برگزاری جلسه استانی خدمات سفر نوروزی‌در همه شهرستان ها جلساتی با همین موضوع از سوی فرمانداران تشکیل و برنامه ریزی شود.

عباسی با انتقاد از عدم حضور برخی از فرمانداران در جلسه امروز اظهار کرد: مدیران در این جلسات حق غیبت ندارند، جز اینکه عذرشان موجه باشد.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید از ظرفیت شهرداران در بخش های مختلف استفاده کنند و فضایی زیبا برای مسافران نوروزی در مناطق مختلف استان گیلان فراهم شود، خاطر نشان کرد: بدین منظور مبلمان و فضاسازی شهری توجه شود، مسافران، مهمانان ما هستند بنابراین باید شرایط خوب گردشگری را برای آنان فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات مطلوب باید طوری برنامه‌ریزی شود که آرامش شهروندان در مناطق مختلف استان بهم نریزد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت و توجه جدی در نظارت بر قیمت کالاها در ایام نوروز خاطر نشان کرد: توزیع آرد برای نانوایی ها نیز باید برنامه ریزی و مدیریت شود تا مشکلی برای شهروندان و مسافران ایجاد نشود.

استاندار گیلان ضمن تاکید بر آمادگی کامل هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی در تمام ایام نوروز اظهار کرد: این دستگاه‌ های امدادی باید از امکانات لازم برخوردار باشند تا در ارائه خدمات دچار مشکل نشود.

وی با تاکید بر ضرورت طراحی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌هایی در ورودی های گیلان طی نوروز خاطر نشان کرد: در این بازارچه ها و نمایشگاه ها صنایع دستی ومحصولات شهرستان هایی چون لاهیجان، صومعه سرا، فومن، لنگرود و املش و.. ارائه شود.

نماینده عالی دولت بر رعایت شئونات اسلامی و عفاف و حجاب به ویژه در اماکن عمومی و دولتی تاکید کرد و اظهار کرد: ایران اسلامی قانون دارد، حریم ها باید حفظ و رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما باید قدر مردم را بدانیم اظهار کرد: مردم با نجابت و مهربان هستند، آنان با تحمل سختی ها، بر مبانی اعتقادی خود محکم ایستاده اندو ما باید برای رسیدگی و رفع دغدغه ها و مشکلات آنان پیشقدم باشیم.

گزارش مدیران دستگاه‌های گیلان برای خدمات سفر نوروزی

در این جلسه هر یک از دستگاه‌های عضو خدمات سفر مطالبی در ارتباط با آمادگی های شان در ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی بیان کردند ضمن اینکه عنوان شد: ۲۸۵ مجتمع اقامتی و هتل آپارتمان برای پذیرایی از مسافران نوروزی در گیلان آماده شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در این جلسه با ارایه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های نوروز ۱۴۰۲ گفت: این سازمان به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ایام خاص از جمله نوروز برنامه های نظارتی را پیش بینی و اجرا می کند.

تیمور پورحیدری با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با تعزیرات حکومتی برای اجرای گشت‌های مشترک اظهار کرد: برگزاری جلسات توجیهی با اتحادیه قنادان، میوه و تربار و توزیع اقلام پرمصرف و مورد نیاز و نیز تعیین قیمت از جمله دیگر برنامه‌هاست.

وی نظارت بر میوه نوروزی و اقلام پرمصرف توسط اتحادیه‌های مربوطه را از دیگر برنامه ریزی عنوان کرد و افزود: چهار اکیپ تخصصی در استان و ۱۵ اکیپ در شهرستان‌ها و تشکیل اکیپ های سیار با حضور روسای شعب از دیگر برنامه‌ها است.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان نیز گفت: این مرکز با ۷۸ پایگاه شهری و جاده‌ای با بیش از یکصد دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد و ۶ دستگاه موتور آمبولانس برای خدمات رسانی در ایام نوروز آماده‌است.

دکتر جمشید محمدی با بیان اینکه تمامی پایگاه‌ها به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات هستند، اضافه کرد: برای منطقه آزاد انزلی نیز یک دستگاه موتور آمبولانس برای خدمات رسانی در این ایام در کنار سایر دستگاه های امدادرسان در نظر گرفته شده‌ است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اورژانس بانوان برای اولین بار در رشت ابراز امیدواری کرد تا این پایگاه در سایر شهرستان های استان گیلان افتتاح شود.

پایگاه‌های هلال احمر گیلان برای امدادرسانی در نوروز افزایش یافت

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به آمادگی این جمعیت در ۱۷ شعبه و ۳۱ پایگاه و پست امداد و نجات برای امدادرسانی احتمالی در نوروز گفت: تعداد پایگاه‌های هلال احمر را از ۲۵ پایگاه به ۳۱ مورد افزایش داده‌ایم.

سیاوش غلامی اظهار کرد: علاوه بر این، یک فروند بالگرد، یک تیم واکنش سریع و تیم آنست "سگ‌های جستجوی نجات" آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی و هم استانی ها هستند.

وی با اشاره به آمادگی ۵۰۰ نیروی جمعیت هلال احمر در این ایام و با بیان اینکه عمده آنان داوطلبان و جوانان هستند، بیان کرد: شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت شبانه‌روز در مرکز کنترل عملیات آماده پاسخگویی به هموطنان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز در این جلسه ضمن گزارشی از آمادگی ۲۵ بیمارستان دولتی، ۱۱ بیمارستان خصوصی، مراکز بهداشتی و جامع سلامت، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای ارائه خدمات در نوروز ۱۴۰۲ گفت: کشیک آزمایشگاه‌ها قبل از تعطیلات نوروز فعال خواهد بود.

دکتر فردین مهرابیان اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در ایام نوروز بر اماکن تهیه و توزیع موادغذایی و سایر اماکن نظارت خواهند داشت و نظارت‌ها در این ایام تشدید خواهد شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز با بیان اینکه پروژه‌های ایمن‌سازی راه‌ها در استان مورد تاکید است، گفت: جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز از تاریخی که اعلام خواهد شد تا پایان نوروز در دستور کار است.

غلامعلی نیک‌فهم اظهار کرد: ضروریست تا در ورودی جنوب استان گیلان در رودبار جلسات ویژه‌ای برگزار شود تا پیک ترافیک در نوروز به خوبی مدیریت شود.

تسریع در رفع نقص و ایمن‌سازی محورهای پرتصادف گیلان شامل رشت به لنگرود، تالش به آستارا، لنگرود به چابکسر، سنگر به سیاهکل، جاده قدیم امام زاده هاشم تا رودبار و آستارا به اردبیل تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی، ایمن سازی و کاهش سرعت در محدوده ۳۰ کیلومتر شهرها، بازدید و نظارت بر وضعیت سلامت رانندگان و وسایل نقلیه حمل مواد خطرناک و سوخت از تاکیدات این جلسه بود.

در این جلسه از لباس سنتی راهنمایان موزه میراث روستایی در ایام نوروز و نیز 

نرم افزار گیلانگردی و از جانمایی و نقشه بوم گردی استان گیلان هم رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha