۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۵۵
کد خبر: 80012716
T T
۰ نفر

رشت - رييس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در كشور گفت: نظام سلامت كشور، خواهان اجراي كامل برنامه پزشك خانواده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'محمد شریعتی' روز چهارشنبه در گردهمایی استقرار برنامه پزشك خانواده در مناطق شهری در مركز بهداشت استان گیلان در رشت افزود: برای نجات نظام سلامت راهی جزء اجرای برنامه طرح پزشك خانواده نداریم.

وی با بیان این كه هم اكنون برنامه پزشك خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در كشور در حال اجراست، بیان كرد: اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرها نیز اقدامی ارزشمند است كه باید جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان كرد: قانونگذار اجرای برنامه پزشك خانواده را تصویب كرده، رییس جمهوری و وزارت بهداشت نیز بر اجرای آن تاكید دارند بنابراین برای اجرای موفق این برنامه به همت همه دست اندكاران مربوطه نیاز است.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در كشور یادآور شد: وزارت بهداشت در اجرای برنامه پزشك خانواده مصمم است و بر اجرای آن تاكید دارد.

شریعتی، با تاكید بر این كه به برنامه پزشك خانواده در شهرها بایستی به عنوان یك رسالت ملی نگاه كرد، تصریح كرد: برای اجرای موفق این برنامه ابتدا به فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای لازم نیاز است.

وی به تاكیدات و سفارشات مقام معظم رهبری در زمینه سلامت و درمان بیماران در كشور اشاره و تاكید كرد: همه ما باید برای تحقق فرمایشات معظم له توجه جدی داشته و به آن عمل كنیم.

وی نقش بیمه ها را در اجرای برنامه پزشك خانواده بسیار حائز اهمیت دانست و بیان كرد: بیمه ها برای حمایت از نظام ارجاع تاكنون اقدامات ارزشمندی ارایه داده اند كه به همكاری آنها برای اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرها نیاز داریم.

گردهمایی مشترك وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی، سازمانها و صندوق های بیمه با دانشگاه های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی و واحدهای سازمانی بیمه ها در زمینه نحوه شروع، اجرا و استقرار برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری صبح امروز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی استان گیلان در رشت برگزار شد.

مدیران تامین اجتماعی، خدمات درمانی، معاونان بهداشتی و درمانی و كارشناسان دانشگاه های منطقه شمال كشور از شركت كنندگان این گردهمایی یك روزه هستند. ك/2.

7286/ 603