۱۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۰۲
کد خبر: 80018144
T T
۰ نفر

اهواز- حضور عشاير عرب خوزستاني كه مشتاقانه وهم پاي ساير اقوام و طوايف خوزستان در پاي صندوق هاي راي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي حاضر شده اند در پاسخ گويي به نداي رهبر معظم انقلاب و تعيين سرنوشت كشور اسلامي قابل توصيف نيست .

عشایر و اقوام عرب خوزستان در تمامی دوره های انتخاباتی و هربار كه پای تعیین سرنوشت كشورشان به میان آمده است هم دوش با مردم و دیگر اقوام در انتخابات حضور یافته و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیك گفته اند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح شهر اهواز مركز استان خوزستان حاكی است كه طوایف و عشایر عرب خوزستانی از ساعات ابتدایی صبح پرشور و اشتیاق در پای صندوق های رای حضور یافته اند تا از انقلاب اسلامی و آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی دفاع كنند.

شیوخ و سران عرب از مدت ها قبل برنامه ریزی كرده اند تا تمامی طوایف و عشایر عرب به صورت فعال و با حضور منسجم و دشمن شكن در انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی حضور پیدا كنند و امید دشمنان را به یاس تبدیل كنند.

یكی از شركت كنندگان در پای صندوق های رای كه قومیت وی عرب است به خبرنگار ایرنا گفت قبیله های عرب همیشه و درهمه حال با ملت ایران همراه بوده اند و با اقتدار و صلابت از پیر و جوان همواره به نظام اسلامی وفادار بوده و از این نظام حمایت می كنند تا انقلاب پایدار بماند و توطئه های دشمنان خنثی شود.

علی نعمانی افزود: طوایف عرب همواره در تمامی عرصه ها به نظام اسلامی نشان داده اند كه سرنوشت كشورشان همیشه برای آنها مهم بوده و در تمامی مقاطع از جمله راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات ریاست جمهوری به صورت فعال حضور پیدا كرده و نقش موثری ایفا كرده اند.

نعمانی افزود: عشایر عرب امروز در تلاش اند تا با انتخاب اصلح به ندای حق طلبی مقام معظم رهبری لبیك بگویند.

یكی از اقوام عرب خوزستان در حوزه شماره 249 اخذ رای در مسجد ابوالفضل العباس اهواز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: من در انتخابات شركت كرده ام تا به دور از هرگونه تعصب قومیتی از ارزش های ملی كشورم دفاع كنم و اصلح را انتخاب نمایم.

'شهلا عرب زاده' افزود: با حضور گسترده اقوام و عشایر عرب در كنار دیگر اقوام در پای صندوق های رای، مشت محكمی بر دهان دشمنان اسلام می زنیم تا بدانند كه مردم ایران در تمام صحنه ها ها با هم متحد هستند و در سرنوشت كشور خود سهیم هستند.

یكی دیگر از اعراب خوزستانی در خصوص انگیزه خود برای شركت در انتخابات گفت: شركت در انتخابات برای حفظ و انسجام كشور و تكلیفی است كه تمام ایرانیان از تمامی قومیت ها از عرب گرفته تا ترك و لر به عهده دارند.

خ ع. موسوی 47 ساله در شعبه یاد شده افزود: ما به عنوان یك فرد مسلمان در انتخابات شركت كرده و از انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل دفاع خواهیم كرد.

وی ادامه داد: برای انتخاب اصلح نیز سلیقه ها و تعصبات قومیتی را دخالت نمی دهم فقط فردی را انتخاب می كنم كه متعهد و دلسوز مردم باشد و بتواند به مردم به خوبی خدمت نماید.

موسوی تصریح كرد: من همسر جانباز هستم و برای دفاع از خون شهدا در تمامی انتخابات به عنوان یك فرد ایرانی و اهمیت آینده كشورم شركت می كنم.

یكی دیگر از عشایر عرب خوزستان نیز در شعبه 258 اخذ رای در مركز بهداشتی، درمانی شماره 5 اهواز گفت: شیوخ عرب برای شركت در انتخابات از قبل برنامه ریزی كرده و اقوام و عشایر عرب را برای شركت فعال در انتخابات تشویق كرده و این كار را یك وظیفه الهی و دینی عنوان كردند.

'علی كعبی' اظهارداشت: تمام اعراب اعتقاد دارند كه اتحاد و همدلی بین تمامی اقشار و قومیت ها در زمان تعیین سرنوشت كشورشان به عنوان یك ایرانی امری ضروری است.

وی ادامه داد: ما به عنوان یك ایرانی به اصول ایران اسلامی پای بند هستیم در نتیجه باید دقت كاقی را در انتخاب فرد اصلح داشته باشیم.

شریفی ادامه داد: همه ما ایرانی ها دست در دست هم در انتخابات حضور فعال پیدا كرده ایم تا كسی را انتخاب كنیم تا از خدا و ائمه اطهار تبعیت كند و به مردم خدمت نماید.

یكی دیگر از اقوام عرب حاضر شده در شعبه 260 در مسجد امام علی (ع) اهواز نیز اظهارداشت: اینجانب به عنوان یك عرب زبان عقیده دارم كه در هر زمانی كه باید در سرنوشت كشورمان به عنوان یك ایرانی نقش داشته باشم زبان، قومیت، رنگ و نژاد هیچ دخالتی ندارد بلكه باید دلها یك رنگ باشد تا بتوانیم نظام اسلامی را پابرجا نگه داریم.

محمد دلامی افزود: می خواهم نه به عنوان یك عرب زبان بلكه به عنوان یك ایرانی و متحد با دیگر اقوام، فرد اصلحی را انتخاب كنم كه عادل و آگاه به مسائل روز باشد و درد و مشكلات مردم را به خوبی لمس كند. ك/4

7161/641