۲۵ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۲۹
کد خبر: 80041126
T T
۰ نفر

اردبيل - محمدرضا صيادي 10 ساله عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مركز شماره يك اردبيل از جشنواره بين المللي نقاشي ليديسه چك ديپلم افتخار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،این عضو كانون استان اردبیل در رقابت با 25 هزار و 450 اثر نقاشی و عكس از 66 كشور جهان با موضوع 'اینجا جایی است كه من زندگی می‌كنم ، این من هستم' توانست یكی از 11 برگزیده جشنواره بین المللی نقاشی از ایران باشد.

333 اثر از ایران به این جشنواره ارسال شده بود كه علاوه بر محمد رضا صیادی از اردبیل ، 10 كودك و نوجوان ایرانی نیز موفق به اخذ دیپلم افتخار از این جشنواره شدند.

در سالجاری بیش از 600 اثر برگزیده اعضای هنری مراكز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل در فراخوان های كشوری و بین المللی حضور یافته و حائز رتبه های برتر و برگزیده شده اند.

داریوش علومی كارشناس هنری كانون پرورش فكری استان اردبیل ضمن پربار توصیف كردن كارگاه های هنری در مراكز استان اردبیل گفت: مربیان در كارگاه های هنری كانون بر روی بیان خلاقانه موضوع كار می كنند به همین دلیل اعضای فعال در كارگاه های هنری كانون از نظر پرداخت ایده قادر به آفرینش آثار نو و متفاوتی هستند.

وی نقش مربیان هنری در كانون را در پرورش خلاق اعضا مهم دانست و افزود: مربیان هنری در كارگاههای كانون با نگاهی باز اعضا را با ابزارها و موضوع آشنا كرده و تلاش می كنند كودكان در بیان ایده به سراغ ابزارهای مختلف بروند، لذا اثری كه شكل می گیرد از نظر مواد با تنوع و تازگی بیشتری برخوردار است.

593/594