نویسندگان نوجوان اردبیل روز قلم را گرامی داشتند

اردبیل - ایرنا - ۱۴ تیر ماه "روز قلم" با معرفی کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ادبی در بیست و نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش علومی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل عصر چهارشنبه در آئین روز قلم در این کانون اظهار کرد: ادبیات هر کشوری میراث‌ فرهنگ و انتقال‌دهنده‌ اندیشه از نسلی به نسل دیگر است و ادبیات از هنرهای هفت‌گانه جهان به شما می‌آید.

وی افزود: هر هنری پیشینه‌ای دارد و پیشینه فرهنگ و ادبیات امروز ما ادبیات کهن است و آنچه که باید به آن توجه کنیم مطالعه این متون در کنار ادبیات‌معاصر است.
وی تصریح کرد: هدف ما در کارگاه‌های ادبی فقط پرورش شاعر و داستان‌نویس نیست، بلکه تلاش می‌کنیم تا اعضا در کنار کسب مهارت نوشتن، انسان‌هایی خلاق و خوش‌سیرت باشند و باحال خوب، زندگی موفقی داشته باشند.
علومی به کودکی و نیازهای آن اشاره کرد و گفت: در گذشته کودکان، مینیاتوری از بزرگسالی بودند و فرصتی برای دیده‌شدن و بیان افکارشان نداشتند و آثار مکتوبی که ویژه این گروه باشد وجود نداشت و مواد خواندنی برای آنها از بین آثار تولید شده برای بزرگسالان تهیه می‌شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: امروزه دوران کودکی و نوجوانی، تعاریف خود را دارد و جوامع پیشرفته با کسب آگاهی از این دوران برای رشد و پرورششان برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانی که اهل‌قلم هستند و از تجربیات زیستی خودشان در نوشتن بهره می‌گیرند در معرفی احوال، نیازها، خواسته‌ها و افکارشان برای شناخت دوران طلایی کودکی و نوجوانی نقش مهمی خواهند داشت.
مهدیه علیقلی‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون نیز کسب مهارت اعضای انجمن در خلق آثار ادبی را نتیجه تلاش مربیان، حمایت‌های خانواده و جدیت اعضا دانست.
او به تأثیر مطالعه اعضای نوقلم در کسب مهارت نوشتن اشاره کرده و گفت: ابزار اصلی نویسنده واژه است و کلمات، زمانی قدرت پیدا می‌کنند که نویسنده بداند چگونه و در کجا از آنها استفاده کند.

معرفی کتاب «آوای آفتاب» از آثار اعضای انجمن و رمان «رها در بند عشق» اثر زهرا ناصری، عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون اردبیل ، شاهنامه‌خوانی، نماهنگ فعالیت‌های انجمن، اثرخوانی و نقد اثر از برنامه‌های متنوع این آئین بود.
در پایان از مجید ایمان نژاد عضو ارشد مرکز فرهنگی و هنری شماره پنج کانون اردبیل که با داستانی به نام «نشانه» رتبه دوم را در هشتمین جشنواره خاتم کسب کرده بود، تجلیل به عمل آمد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اعضا و گروه‌های مختلف خود در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری در مرکز و شهرستان های این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha