۲۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۵۶
کد خبر: 80042470
T T
۰ نفر

نماينده عالي دولت در گيلان در ديدار با جمعي از فعالان عرصه هاي قرآني، علمي، ورزشي و فرهنگي استان گفت: بايد روح جهادي در كار فرهنگي گسترش پيدا كند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، 'مهدی سعادتی' در این نشست اظهار كرد: زیربنای هر توسعه ای اعم از علمی، صنعتی، كشاورزی، گردشگری، توسعه فرهنگی است.

وی با اشاره به این كه اگر در زمینه زیرساخت های فرهنگی كار نكنیم معنا و نتیجه درست نخواهد داشت، خاطرنشان كرد: كارها باید در قالب یك قرارگاه فرهنگی و به صورت هدفمند باشد.

وی یادآور شد: سند نظام مدیریت جامع فرهنگی را در قالب قرارگاه فرهنگی آماده و به ریاست جمهوری نیز معرفی كرده ایم و امیدواریم در سطح كشوری نیز عملیاتی شود.

سعادتی بیان كرد: نماینده ولی فقیه، استاندار، روسای دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، نهادهای فرهنگی ، استادان ، نخبگان همه باید برای این جهاد فرهنگی لبیك بگویند .

وی عامل اصلی كار فرهنگی را نیروی انسانی دانست و تاكید كرد: با داشتن نیروهای خوب وارد جبهه فرهنگی شوید.

استاندار گیلان تصریح كرد: جبهه فرهنگی عرصه بزرگی است و كارهای خوبی می شود انجام داد و امكانات و بودجه های خوبی نیز در این عرصه وجود دارد ولی مدیریت بر بودجه ها مهم است و این همه امكانات تهیه شده در بسیاری جاها دارد خاك می خورد .

سعادتی با تاكید بر لزوم مهندسی فرهنگی یادآور شد: از كارهای موازی ، تكراری ، بی اثر و غیركیفی باید خودداری شود.

وی یادآور شد: الان كارها به صورت پراكنده و جزیره ای است و هركسی كار خود را انجام می دهد ولی در شرایطی كه دشمن به صورت متمركز و مجهز علیه فرهنگ ما فعالیت می كند این كارهای پراكنده تاثیر گذار نخواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به این كه همه ما اعم از مسئولان و روحانیون نسبت به جوانان مسئولیم ابراز امیدواری كرد: سال 91 آبادی قلب و فكر و روح را داشته باشیم .

نمایندگان فعالان فرهنگی قرآنی ورزشی از نقاط مختلف گیلان نیز در این نشست به بیان دغدغه ها ، مسائل و راهكارهای پیشنهادی خود برای رفع مشكلات پرداختند.

توجه به شایسته سالاری در مدیریتها، تخصیص عادلانه و صحیح امكانات و اعتبارات ، برنامه ریزی صحیح برای امور فرهنگی با استفاده از نظرات كارشناسان مجرب و آشنا به مسائل استان ، استفاده از مساجد به عنوان پایگاه فعالیت های مختلف فرهنگی و از مهجوریت در آوردن آنها، توجه به مسئله اشتغال و معیشت به عنوان زیرساخت مورد نیاز جامعه خصوصی سازی در عرصه فرهنگی ، اقدامات فرهنگی و علمی به جای قهری برای رفع بدحجابی و ناهنجاری ها ، توجه ویژه به مسائل فرهنگی گیلان بعنوان یك استان گردشگری پذیرای خرده فرهنگهای مختلف ، استعدادیابی جوانان و تلاش برای پرورش استعدادها بخشی از درخواست های نمایندگان فرهنگی حاضر در این جلسه بود.

استاندار گیلان نیز از تمامی فعالان فرهنگی استان دعوت كرد تا در اجرایی كردن طرح قرارگاه فرهنگی به منظور ایجاد جامعه ای برمبنای فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجمهای فرهنگی دشمنان همراهی و همكاری داشته باشند.ك/2

620/ 603