۲۹ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۴۳
کد خبر: 80045797
T T
۰ نفر

زنجان - رئيس واحد 'HSE' شركت گاز استان زنجان بر اهميت انجام معاينات دوره اي كاركنان تاكيد كرد و گفت: 264 نفر از كاركنان اين شركت از طريق امور بهداشت و درمان صنعت نفت البرز مورد معاينات دوره اي قرار گرفتند.

'علی رضایی' روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: واحد 'اچ اس ای' شركت گاز استان با هدف ارزیابی، تشخیص، كنترل و درمان بیماری های ناشی از كار، اقدام به انجام معاینات دوره ای در شهرستانهای زنجان، ابهر، سلطانیه و قیدار كرده است.

وی یادآورشد: دو اكیپ پزشكی و طب صنعتی از امور محترم بهداشت و درمان صنعت نفت البرز، در چهار روز كاری، علاوه بر معاینات بالینی، طبق فرم های پنج برگی وزارت كار و امور اجتماعی، معاینات ادیو متری، اپتومتری، نمونه گیری خون برای آزمایشهای مربوطه انجام شد.

رضایی باتاكید بر جایگاه نیروی انسانی و اهمیت سلامت جسمی و روانی كاركنان در پیشبرد اهداف شركتها، سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی، تاثیر این موضوع بر عملكرد كلی سازمانها را امری مهم و غیر قابل انكار عنوان كرد.

وی اظهار داشت: پیگیری برنامه های بهداشتی كاركنان، یكی از الویتهای كلان واحد HSE است كه در این راستا حفظ سلامت جسم و روح كاركنان و افزایش انگیزه آنها به عنوان با ارزشترین سرمایه های شركت جزء اهداف كلان واحد بهداشت صنعتی امور HSE تعریف شده است.

رئیس واحد HSE شركت گاز استان زنجان خاطرنشان كرد: معاینات دوره‌ای، نوعی پیشگیری ثانویه است كه با فواصل زمانی معین وطبق دستورالعمل پزشك مشاور انجام می‌شود و انجام دوره‌ای این معاینات به منظور تامین دو هدف اصلی و عمده شناسایی اولیه و زود هنگام كاركنان مشكوك به بیماری‌های ناشی از كار در مراحل اولیه و قابل درمان و انجام پیشگیری های لازم در كاركنانی كه شرایط محیط كار بر روی بیماری آنها تاثیر سوء بر جای می‌گذارد، انجام می‌شود.

رضایی گفت: انجام اسپیرومتری 'تست تنفسی'، اودیومتری 'شنوایی سنجی'، معاینات قلب و عروق، تست‌های آزمایشگاهی و ... از جمله آیتم های این دوره است.

وی بااشاره به اینكه در راستای رسیدن به اهداف كلان این شركت و ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان زنجانی، تمام توان خود را به كار می بریم گفت: یكی از اقدامات مهم در این راستا، تشكیل پرونده های بهداشتی برای كاركنان رسمی و پیمانكاری در راستای پایش سلامتی كاركنان و كنترل و كاهش خطرات بهداشتی با انجام معاینات دوره ای است.

رئیس واحد HSE شركت گاز استان زنجان با قدردانی از تاكید و پیگیری های مسئولان این شركت ابراز داشت: با پیگیری های به عمل آمده، این دستور العمل در مورد نیروهای رسمی و پیمانكاری و با شرایط مطلوب انجام شد.

596