۳ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۵۴
کد خبر: 80048119
T T
۰ نفر

ساري - سرپرست جمعيت هلال احمر مازندران گفت: در طرح نوروزي امسال 40 پست راهنمايي مسافران و گردشگران اين جمعيت در مبادي ورودي و خروجي شهرهاي استان مستقر هستند.

'مهدی ولی پور' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود: با استقرار این پست ها، اطلاعات مورد نیاز مسافرین و میهمانان استان در قالب بروشور، ویژه نامه، كتابچه های آموزشی و اطلاع رسانی بصورت رایگان ارائه می شود.

وی اظهارداشت: بروشور ها حاوی اطلاعاتی در خصوص وضعیت گردشگری، اقامتی و سیاحتی، خیمه های نماز، كمپ های اسكان موقت،‌ نقاط حادثه خیز و همچنین آدرس و محل استقرار پایگاههای ثابت و سیار امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان همچنین از استقرار خیمه های نماز در كنار پست های راهنمایی مسافرین خبر داد و افزود: استقرار امام جماعت در این خیمه ها به منظور اقامه نماز در اول وقت و پاسخگویی به پرسش های شرعی مراجعین از جمله طرح هایی است كه برای نخستین بار سال گذشته در مازندران اجرا شد و از آنجائیكه با استقبال خوب مسافرین و میهمانان همراه بود،‌ امسال نیز در حال اجرا است.

ولی پور همچنین در خصوص پایگاهها و پست های امدادو نجات بین شهری(جاده ای ) نیز گفت: در نوروز امسال امدادگران هلال احمر مازندران در 32 پایگاه و پست ثابت و سیار با تجهیزات كامل به طور شبانه روزی در سطح محورهای مواصلاتی استان حضوری فیزیكی دارند و به نیازهای امدادی مسافرین و میهمانان استان در اسرع وقت پاسخ خواهند داد.

وی با اشاره به استقرار یك فروند بالگرد امدادی در استان گفت: این بالگرد نیز به منظور تسریع و تسهیل در فرآیند اجرای عملیات امدادی بكارگیری خواهد شد و علاوه بر خدمت رسانی در گستره این خطه، در صورت نیاز در استان های گیلان و گلستان نیز خدمت رسانی خواهد كرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران گفت: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان كه از 25 اسفند 1390 آغاز شد تا پایان روز 15 فروردین 1391 ادامه خواهد داشت و در این مدت تمامی عوامل امدادی، اداری و پشتیبانی و جوانان عضو این جمعیت با تمام توان در خدمت مسافرین و میهمانان ارجمندی هستند كه در ایام نوروز به مازندران سفر می كنند.ك/3

609/402