۶ فروردین ۱۳۹۱، ۹:۲۶
کد خبر: 80050364
T T
۰ نفر

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت: امروز روحانيت يك ركن اساسي تكامل در اجتماع محسوب مي شود .

به گزارش روز یك شنبه ایرنا آیت الله محمد رضا ناصری در سومین گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان اردكان با تبریك سال نو به مردم و جامعه روحانیت استان افزود: اردكان از دیرباز دیار عالمان و بزرگان بوده است و آیت الله خاتمی و بهجتی تنها نمونه ای از علما و فقهای دانشمندی هستند كه خدمات بسیار ارزشمندی به اسلام و انقلاب داشته اند

وی با ادای احترام به شهدای شهرستان اردكان تصریح كرد: شهید عاصی زاده از جوان های مخلص كاری و فهیمی بود كه قبل از تشكیل تیپ الغدیر یزد مسئولیت اطلاعات عملیات لشكر نجف را بر عهده داشت و در این جایگاه مهم و حساس خدمات بی شماری از خود بر جای گذاشت و بعدها نیز در كسوت فرماندهی تیپ الغدیر یزد نیز مجاهدت و جانفشانی فراوانی كرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این كه امروز روحانیت یك ركن اساسی از حركت تكاملی جامعه است تصریح كرد:امروزه در دنیا هدف از زندگی و خلقت فراموش شده و این جنگ افروزی ها ،كشتارها و استثمار ملل نیز از همین نقص سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد: شهدا هدف از خلقت را دریافته بودند و به همین علت نیز جان خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی فدا كردند و امروز نام نیكی از آنان برجای مانده است.

حجت الاسلام ناصری مهمترین وظیفه روحانیت در شرایط كنونی را یادآوری هدف خلقت به انسان ها برشمرد و گفت:امروز جامعه بیش از هرزمانی نیازمند حضور و كار جدی روحانیون در سطوح مختلف است تا با موعظه و روشنگری مردم را به سوی رستگاری سوق دهند.

امام جمعه یزد با هشدار به روحانیون و مسئولین خاطرنشان كرد: دشمن در تلاش است تا دیار دارالعباده را به یكی از پایگاه های خود تبدیل كند و از این رو جامعه روحانیت موظف است تا با برنامه ریزی اصولی و صحیح ،یزد را به مكانت علمی ،تقوایی و صداقت اش بازگرداند.

وی افزود: دشمن با چراغ خاموش و با استفاده از وسایل ارتباطی نظیر اینترنت و ماهواره می كوشد جوانان ما را استحاله و به سمت خود جذب كند و چنانچه روحانیون برنامه و راهكار جدی نداشته باشند هم جامعه و هم روحانیت متضرر خواهد شد.

ناصری گفت: امروز اگر بخواهیم به ازای هر 2 هزار نفر از مردم یزد یك طلبه یا روحانی داشته باشیم به بیش از 8 هزار روحانی دانشمند كه بتواند در عرصه هایی نظیر دانشگاه و آموزش و پرورش موثر باشد نیازمندیم و این امر جز با تلاش كوشش و مجاهدت جامعه روحانیت شیعه میسر نیست.

امام جمعه یزد با بیان این كه یكی از مهمترین رسالت های روحانیت شیعه تربیت كودكان بوده است اظهار داشت:متاسفانه چه در سال های پیش از انقلاب و چه در 33 سال پس از انقلاب هیچ برنامه ریزی مدونی برای تربیت كودكان و نوجوانان نداشته ایم و اكنون 18 میلیون دانش آموز نیازمند تربیت صحیح اسلامی هستند تا جامعه به سوی رستگاری حركت نماید.

در این گردهمایی كه با حضور امام جمعه و بیش از 150 نفر از روحانیون شهرستان اردكان در محل حوزه علمیه امام صادق برگزار شد از دو تن از مبلغین پیشكسوت اردكان تجلیل به عمل آمد. ك/3

7544/1968