۱۶ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۲۲
کد خبر: 80060969
T T
۰ نفر

رئيس شبكه بهداشت و درمان بافق بر ضرورت توجه به سلامت وبهداشت سالمندان در جامعه تاكيد كرد.

دكتر 'سید محمد میرجلیلی ' روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا، ضمن گرامی داشت روز جهانی بهداشت و هفته سلامت افزود: با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر' زندگی سالم و طول عمر بیشتر 'برنامه ههای هفته سلامت هم در بافق بر همین راستا اجرا می شود.

رئیس شبكه بهداشت و درمان بافق با اشاره به اهمیت این شعار گفت : به علت اینكه در چند دهه اخیر جوامع به سمت كهولت و سالمندی پیش می رود، سلامت و ایجاد آرامش و آسایش برای این قشر جامعه لازم و ضروری به نظر می رسد.

وی همچنین با اشاره به شعار سال سازمان چهانی بهداشت خاطر نشان كرد: سازمان جهانی بهداشت شعار 'سالمندی و سلامت' را برای سال 2012 د رنظر گرفته است كه بیانگر توجه ویژه به سالمندان است .

میرجلیلی با اشاره به وجود بیش از 5/5 میلیون سالمند در كشور افزود : جمعیت سالمندان كشور در سال 65 حدود 3درصد جمعیت ایران بوده است و لی درحال حاضر 7درصد جمعیت كشور از این قشر هستند.

وی با بیان اینكه در فرهنگ دینی ما تكریم و احترام به سالمندان سفارش شده است خاطر نشان كرد : هم اینك در شهرستان بافق افزون بر 2هزار و 800 سالمند زندگی می كنند كه 7درصد از جمعیت این شهرستان را تشكیل می دهندكه باید همه با هم در ایجاد سلامت این قشر همكاری داشته باشند.

رئیس شبكه بهداشت و درمان بافق با اشاره به اصلی ترین برنامه مركز بهداشت بافق در مورد سالمندان گفت : مهمترین برنامه این مركز جهت سلامت سالمندان شهرستان، آموزش و آشنا نمودن آنان به نوع بیماریهای خود و همچنین راههای پیشگیری از آن است .

میرجلیلی شایعترین بیماری های سالمندان را بیماری قلبی و عروقی عنوان كرد و افزود: موضوع حوادث سقوط و زمین خوردگی در سالمندان كه به علت پوكی استخوان رخ می دهد از دیگر مشكلات این قشر است.

وی آموزش سالمندان را بهترین راه برای پیشگیری از این گونه حوادث عنوان كرد.

دكتر میر جلیلی به موضوع شورای سلامت هم اشاره كرد و گفت: اجرای برنامه پزشك خانواده در بافق در اولویت كاری این شورا قرار گرفته است كه باید هر خانواده یك پزشك را به عنوان یك پزشك خانواده انتخاب كند و مسیر مراجعه به بیمارستان از طریق همین پزشك انجام شود.

میرجلیلی خاطر نشان كرد: در حال حاضر طرح پزشك خانواده در شهر های زیر 20هزار نفر و مناطق روستایی در حال اجرا است كه با همكاری ادارات و برنامه ریزی در این زمینه به زودی شاهد اجرای این طرح در شهرستان بافق هستیم .

به گفته رئیس شبكه بهداشت ودرمان بافق ،اجرای زنگ سلامت در مدارس شهرستان ، دیدار كاركنان شبكه بهداشت بافق با امام جمعه ، گلباران قبور شهدا،تشكیل جلسات آموزشی مختلف برای بازنشتگان ادارات ، برپایی ایستگاه سلامت ، همایش ویژه سالمندان ، اجرای بحث تكریم از سالمندان در مدارس ، انجام مسابقات ورزشی ، مانور موتوری اورژانس 115، از مهمترین برنامه های هفته سلامت در شهرستان بافق است

18 فروردین تا 24 فروردین هرسال هفته سلامت نامگذاری شده است.ك3

7543/1968