۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۵۸
کد خبر: 80070681
T T
۰ نفر

تهران- بازيگر فيلم كميته مجازات گفت: برخي با بيان كردن مباحثي همچون فساد در سينما به كيان اين هنر در كشور آسيب مي زنند،معتقدم عده اي با طرح اين مباحث به دنبال دستيابي به اهداف سياسي هستند.

'جهانگیر الماسی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:متاسفانه برخی واژه ها را بدون توجه به معنای حقیقی درباره سینما به كار می برند.

این بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون استفاده از واژه مستهجن برای سینمای ایران را تقبیح كرد و ادامه داد: الفاظی از این دست را نباید بدون دلیل برای سینما بكار بست.

بازیگر فیلم سینمایی آشیانه مهر یادآور شد: در همه عرصه ها همچون سیاست، اقتصاد و ... فساد وجود دارد و بهتر است بجای استفاده از این الفاظ به فكر رفع مشكلات سینمای ایران بود.

الماسی تاكید كرد: هنرمندان واقعی افرادی هستند كه ورای اهداف مادی در عرصه سینما فعالیت می كنند، این عده مشاركت جدی برای حراست از فضای فرهنگی سینما و در عین حال تولید فكر و اندیشه دارند.

بازیگر فیلم پشت پرده مه ادامه داد: در تمام حرفه ها و صنوف مشكلاتی وجود دارد اما چرا باید در یك دوره زمانی و پس از اتفاقاتی كه برای دو اثر سینمایی كه به صورت قانونی اكران شدند، رخ داد باید مباحثی همچون فساد در سینما مطرح شود؟.

بازیگر فیلم سینمایی بانی چاو توضیح داد: اگر فیلم های خصوصی و گشت ارشاد چهار یا 8 سال پیش اكران می شد، مشكلی نداشتند اما به یكباره در نوروز امسال در سطحی با این دو اثر سینمایی برخورد می شود كه در نهایت موجب پایین آوردن این آثار از نمایش عمومی فراهم می شود.

الماسی گفت: دقیقا پس از اتفاقات یادشده برخی از بازیگران موضوع فساد درسینما را مطرح می كنند در حالی كه همه می دانیم كه این مساله از دیرباز به عنوان آسیب در سینما از سوی برخی افرادی كه تعریف دیگری از این هنر دارند به وجود آمده است و موضوع جدیدی نیست و در هر حرفه ای از این دست آسیب ها وجود دارد.

وی گفت: تصور می كنم شاید برخی از پیش كشیدن این صحبت ها مقاصد سیاسی داشته باشند در حالی كه سیاست یكی از اجزای فرهنگ بوده و حاكم بر فرهنگ نیست.

بازیگر فیلم نارونی ادامه داد: امروز یورش ها به سینمای ایران در حالی انجام می شود كه همه نگاه ها به دلیل موفقیت های اخیر این هنر در دنیا به آن جلب شده است.

الماسی ادامه داد: برخی تلاش می كنند با تسویه حساب های شخصی كیان سینمای ایران را زیر سووال ببرند كه این ناجوانمردانه بوده و از مسیر عدل و انصاف به دور است.

وی تاكید كرد: گروه های فعال در سینمای ایرن در قالب تخصص های مختلف همچون كارگردانی، بازیگری، فیلمبرداری، تدوین و... اغلب افراد محترم، دارای شاخص های فكری و حساسیت های بالا نسبت به آینده ملت خود هستند و طرح مساله فساد به صورت جامع هتك حرمت از نیروهای شریفی است كه با امید به كارایی در حوزه فرهنگ در این زمینه فعالیت می كنند.

بازیگر مجموعه پس از باران گفت: هنرجویان فراوانی در عرصه هنر در دانشگاه های ما فارغ التحصیل شده اند و خانواده این افراد درباره آینده فرزندانشان با توجه به طرح این گونه مسایل اشتباه و اغراق شده در سینما چگونه فكر می كنند؟.

الماسی یادآور شد: سینما هنوز یكی از امن ترین فضاها برای اوقات فراغت جوانان است و نباید این فضای آرام را با كلامی نسنجیده آلوده كرد.

وی همچنین به اظهارات امین تارخ از بازیگران سینما درباره فساد در سینما اشاره كرد و گفت: تارخ در دوره ای عضو هیات مدیره خانه سینما بود و با گروه خانه سینما به آمریكا نیز سفر كرد، چرا زمانی كه از امكانات خانه سینما بهره می برد و در آن زمان با پدیده فساد برخورد مناسبی نكرد؟.

الماسی یادآور شد: پرداختن بی پرده به موضوع فساد و در عین حال بزرگنمایی این موضوع در عرصه سینما باعث از بین رفتن قبح ماجرا می شود و با این ادعاهای عجیب و غریب آسیب های جدی به هنرهفتم كشور وارد می شود.

این بازیگر با سابقه سینما همچنین گفت: چرا بسیاری از خوبی ها و ارزش های اخلاقی سینماگران در رسانه ها تبلیغ نمی شود و در تریبون ها سخنی از آثار سینمایی پاك و با ارزش به میان نمی آید؟.

فراهنگ**1983**
۰ نفر