۲۴ فروردین ۱۳۹۱، ۲۰:۰۲
کد خبر: 80075559
T T
۰ نفر

مزار پنج شهيد گمنام در شهرستان قروه ساماندهي مي شود

۲۴ فروردین ۱۳۹۱، ۲۰:۰۲
کد خبر: 80075559

فرماندار شهرستان قروه با اشاره به ضرورت ترويج فرهنگ شهادت در جامعه گفت: مزار پنج شهيد گمنام در شهرستان قروه ساماندهي مي شود.

نادر فخری روز پنجشنبه در نشست ساماندهی شهدای گمنام شهرستان افزود: انتقال پیكر پاك پنج شهید گمنام و ایجاد مجتمع بزرگ با محوریت شهدای گمنام، ایجاد كانون شهدا با هدف اجرای كارهای فرهنگی از قبیل برگزاری یادمان شهدا، وصیت شهدا و نمایش وسایل ماندگار شهدا از جمله فعالیت های ستاد ساماندهی نزار شهدای شهرستان قروه است.

وی اظهار كرد: زمینی در بهترین نقطه شهرستان قروه با كاربری و موقعیت مناسب توسط شهرداری این شهر اهدا شده است و پیكر این شهیدان با برگزاری مراسمی در پنج اردیبهشت به مكان جدید منتقل می شوند.

فرماندار قروه تصریح نمود: طرح جامعی برای مزار شهداء در نظر گرفته شده كه ایجاد یادمان و فضاسازی اطراف از جمله برنامه‌های این طرح است.

فرماندار شهرستان قروه گفت: تلاش بر این است كه محل جدید مزار شهدای گمنام به محلی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و فضای معنوی تبدیل شود.

وی اظهار امیدواری كرد مكان جدید با توجه به مساحت مناسب با اجرای طرح های ساماندهی، خیابان كشی، درختكاری و تامین روشنایی محل مناسبی در شان مقام شهداء باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان كردستان نیز در نشست ساماندهی گلزار شهدای گمنام گفت: برپایی یادمان شهدای گمنام محلی برای زیارتگاه عاشقان و یادگار دوران دفاع مقدس است و برای انتقال مزار شهدا به مكان جدید و در شان مقام شهدا، اقدامات زیادی انجام شده است.

سرهنگ داود مهاجر در مورد مزار فعلی شهدای گمنام قروه گفت: پیكر پاك پنج شهید گمنام كه در سال 80 خاكسپاری شده اند بدون كارشناسی صورت گرفته است و شرایط لازم در نظر گرفته نشده است.

وی اظهار نمود: شهرستان قروه محور ورود راهیان نور از مسیر همدان به كردستان و همچنین محلی برای ورود راهیان نور به ویژه راهیان نور دانش‌آموزی است كه بادی این مسئله در نظر گرفته شود.

پس از این نشست اعضای كارگروه از مزار شهدای گمنام بازدید كردند و در این بازدید بر ضرورت ساماندهی مزار شهدای گمنام تاكید كردند.

گفتنی است در این جلسه 300 میلیون تومان اعتبار از طرف فرمانداری قروه و 300 میلیون تومان اعتبار از طرف اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای ساماندهی مزار شهدای گمنام شهرستان قروه تصویب شد.

7345/533